اميدوارم سينمای دفاع مقدس اين فرصت را داشته باشد تا در عرصه بين المللی نيز حضور جدی داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت؛ قاسم زارع در گفتگویی با بیان این مطلب افزود: برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت سبب خواهد شود كه در اين ژانر آسيب شناسی لازم انجام شود و عرصه ای است تا فیلم های سینمایی حوزه دفاع مقدس تجزيه و تحليل شوند.

به گفته وی، متاسفانه شاهد سطحی نگری در اين ژانر هستیم، آسيبی كه برای هر ژانر سينمايی يك آفت مهم محسوب می شود.

زارع با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت عنوان کرد: برای اينكه جشنواره بتواند كاركردهای عينی و تاثیرات خود را داشته باشد، بايد راه و روش همان رزمندگان را پيش بگيرد. بدين معنا كه بدون چشم داشت و ريا و با اخلاص كامل به اين حوزه بپردازد، نه اينكه از اين عنوان مقدس تنها در جهت منافع خاص بهره برداری شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا سينمای دفاع مقدس اين فرصت را داشته باشد تا درعرصه بين المللی نيز حضور جدی داشته باشد، چون مطمئن هستم توجه جدی به اين ژانر می تواند مبلغ ارزش های دفاع مقدس در سطح جهان باشد.

بازیگر فیلم های سینمایی" اخراجی ها"،" دموکراسی تو روز روشن"،"نفوذی "،" فرزند خاک" با بیان اینکه جشنواره فيلم دفاع مقدس چند سالی بود كه به فراموشی سپرده شده بود، خاطرنشان ساخت: فراموشی كه سبب شد، فيلم های دفاع مقدسی نيز از كميت و كيفيت شان كاسته شود، اما برگزاری مجدد اين رويداد سينمايی، اين اميدواری را در ذهن ايجاد كرده كه مجددا شاهد رونق اينگونه توليدات باشيم.

وی اضافه کرد: از ياد بردن سينمای دفاع مقدس تنها از ياد بردن يك گونه سينمايی نيست، بلكه اين فراموشی سبب می شود كه نسل جوان ما نداند كه در هشت سال دفاع مقدس چه جوان های برای دفاع از دين و كشورشان از جان و مالشان گذشتند تا اين كشور اسلامی بتواند با اقتدار در جهان پرچمدار دين مبين اسلام باشد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار