دبير سياست خارجي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه گفت: صدور قطعنامه اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از جمله برنامه‌هاي آمريکا و هم پيمانانش براي تحت تأثير قرار دادن موفقيت ايران در مجامع بين‌المللي است.

فرهاد نظريان دبير سياست خارجي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به تصويب قطعنامه اخير شوراي حکام آژانس انرژي اتمي بر ايران گفت: صدور قطعنامه اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از جمله برنامه‌هاي آمريکا و هم‌پيمانانش براي تحت تأثير قرار دادن موفقيت ايران در مجامع بين‌المللي است.

وي با توجه به اينکه اين شورا 35 عضو دارد، اظهار داشت: با وجود تعداد بالاي کشورهاي عضو تنها 6 کشور ابر قدرت بر اين شورا مسلط بوده و آژانس بازيچه چند کشور معدود از جمله آمريکا شده است.

نظريان تصريح کرد: قطعنامه اخير شوراي حکام در پي اقداماتي انجام مي‌شود که آمريکا و هم‌پيمانانش بعد از موفقيت ايران در برگزاري اجلاس غير متعهدها طراحي کرده‌اند.

اين فعال دانشجويي اقداماتي نظير بستن سفارت کانادا در ايران را واکنشي به وضعيت سامان يافته ايران در مقابله با تحريم‌ها،‌ عنوان کرد و گفت: انتشار فيلم موهن نسبت به پيامبر(ص) که عکس‌العمل مسلمانان را در پي داشت و صدور قطعنامه شوراي حکام مجموعه برنامه‌هايي است که غرب براي خنثي کردن فعاليت‌هاي مسالمت‌آميز هسته‌اي طراحي کرده است.

دبير سياست خارجي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه در پايان با تاکيد بر اينکه مخالفت با فعاليت هسته‌اي ايران از گزارش‌هاي هميشگي آژانس است، خاطرنشان کرد: اين قطعنامه نيز به شکست منتهي شده و بر هدف ايران براي دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي خللي وارد نخواهد کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: آمریکا ، آژانس ، حکام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار