معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: کنتورهای هوشمند در چاههای کشاورزی هرمزگان نصب می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبنرگاران بندرعباس صادقی افزود: برای ایجاد تعادل بین منابع و مصارف به ویژه در سفر‌ه‌های آب زیر‌زمینی که با کاهش شدیدآب روبرو اند ، بزودی چاههای کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند می شود .

وی تصریح کرد: مصرف بهینه از آب‌های زیر‌زمینی در بخش کشاورزی مهمترین هدف نصب این کنتور هاست

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: کنتورهای هوشمند علاوه بر کاهش هزینه‌های خرید، نصب، تعمیر و نگهداری، میزان برداشت آب را به صورت اتوماتیک کنترل می کند و در صورت دیدن هر گونه تجاوز از میزان مصرف یا ساعت کارکرد مندرج در پروانه بهره‌برداری، جریان برق قطع می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه مصرف بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی در بخش کشاورزی صدمات جبران ناپذیری را به دنبال داردافزود : اجرای آبیاری تحت فشار و نصب کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی استان در افزایش کیفیت محصول و مدیریت منابع آبی ضروری است .

وی تصریح کرد: اندازه‌گیری انحصاری مصرف آب، قابلیت مدیریت آب مصرفی، رله قابل برنامه‌ریزی برای قطع برق شامل قطع برق در ساعات پیک بار و قطع برق در صورت تجاوز از دیماند مجاز از طریق سیستم‌های هوشمند و مدار فرمان ،همچنین قرائت انرژی مصرفی از راه تشخیص موارد استفاده غیر مجاز، کاهش هزینه‌ها، بهبود ساختار بهر‌ه‌برداری و کاهش حوادث انسانی از ویژگیهای کنتور های هوشمند آب در چاههای کشاورزی است ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.