گزارش خبري-تصويري/

خشم مسلمانان در 24 کشور جهان، آمريکا را به لرزه درآورد + تصاوير

مسلمانان سراسر جهان در تظاهرات گسترده ديروز انزجار خود را از توهين به پيامبر اسلام نشان دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، مسلمانان کشمير هند روز گذشته در اعتراض به ساخت فيلم موهن درباره پيامبر اسلام تظاهرات برپاکردند.شرکت کنندگان در اين تظاهرات که در شهر سرينگر ، مرکز کشمير تحت کنترل هند برگزار شد ، شعار «مرگ بر آمريکا» سردادند . مسلمانان خشمگين ، پرچم آمريکا را به آتش کشيدند.
مردم بحرين نيز روز گذشته در اعتراض به پخش فيلم موهن درباره پيامبر اسلام تظاهرات برپاکردند. شرکت کنندگان در اين تظاهرات شعارهاي «الله اکبر» سر مي دادند و پخش اين فيلم موهن را محکوم کردند.
همچنين مسلمانان انگليس روز گذشته در اعتراض به پخش فيلم توهين آميز درباره پيامبر اسلام(ص) در شهر لندن تظاهرات برپاکردند. شرکت کنندگان در اين تظاهرات شعار مي دادند «لا اله الا الله و محمد رسول الله».
يک مسلمان انگليسي در اين تظاهرات گفت:« بارها و بارها شاهد آن بوده ايم که به پيامبر اسلام (ص) اهانت شده است. اين کار يک بار يا دو بار نبوده است. اين روند با انتشار کتاب آيات شيطاني در انگليس آغاز شد و با سوزاندن قرآن ادامه يافت و حالا نيز شاهد ساخت فيلمي درباره پيامبر اسلام(ص) هستيم. چرا آنها فکر مي کنند مي توانند به صورت مستمر به پيامبر اسلام(ص) حمله کنند و مسلمانان جهان ساکت باشند و کاري نکنند؟ واکنش گسترده مسلمانان در سراسر جهان نشان مي دهد که مسلمانان به راحتي از کنار اين مسئله نمي گذرند.»
يک زن مسلمان نيز در اين تظاهرات گفت:« مسلمانان و غيرمسلمانان بايد در مقابل حملات مستمر و مکرر به اديان ايستادگي کنند. حمله به اديان کار درستي نيست.»
شرکت کنندگان در اين تظاهرات به سمت سفارت آمريکا در لندن تظاهرات کردند اما در نهايت با تدابير شديد امنيتي در اطراف اين سفارتخانه مواجه شدند. شرکت کنندگان در اين تظاهرات، آمريکا و انگليس را مسئول ساخت اين فيلم موهن توصيف کردند و پرچم آمريکا و اسرائيل را به آتش کشيدند. مسلمانان انگليسي مي گفتند آمريکا دشمن اسلام و مسلمانان است.

مسلمانان اردن از انتشار فيلم تمسخر آميز درباره اسلام و پيامبر اسلام(ص) به خشم آمده اند. شب و روز گذشته مردم اردن در اعتراض به ساخت اين فيلم موهن تظاهرات برپاکردند. 
شرکت کنندگان در اين تظاهرات در شهر امان،پايتخت شعار مي دادند «ما با جان و خونمان از پيامبرمان دفاع مي کنيم» و شعار ديگر آنها اين بود که« هيهات من الذله».
عبدالقادر طحاوي از شرکت کنندگان در اين تظاهرات گفت:« اين اقدام کفرآميز و بسيار توهين آميز است. آنها با اين کار مي خواهند نشان بدهند که چقدر از مسلمانان و دين اسلام  نفرت دارند.»
شرکت کنندگان در اين تظاهرات در شهر امان با محکوم کردن اين فيلم ،تاکيد کردند به تمسخر گرفتن پيامبر اسلام(ص) عبور از خط قرمز است. شرکت کنندگان در اين تظاهرات براي ابراز خشم خود ، پرچم آمريکا را به آتش کشيدند. آنها تاکيد داشتند کساني که اين فيلم را ساخته اند بايد مجازات شوند.
حمزه منصور رئيس جبهه عمل اسلامي در اين تظاهرات گفت:«ما مي خواهيم کسانيکه به پيامبر اعظم محمد(ص) اهانت کرده اند مجازات شوند.»
فلسطيني ها در اراضي اشغالي ساخت فيلم موهن درباره پيامبر اسلام را محکوم کردند.
 مسلمانان فلسطيني روز گذشته در اعتراض به ساخت فيلم توهين آميز درباره پيامبر اسلام(ص) در شهر قدس تظاهرات کردند که اين تظاهرات به درگيري ميان معترضان با نيروهاي پليس اسرائيل منجر شد. پليس اسرائيل براي متفرق کردن تظاهرکنندگان به استفاده از نيروهاي اسب سوار و گاز اشک آور و نارنجکهاي بيهوش کننده و باتوم متوسل شد. تظاهرکنندگان به سمت کنسولگري آمريکا در قدس اشغالي تظاهرات مي کردند و مي خواستند به اين ساختمان برسند. اما پليس ضد شورش اسرائيل با تجهيزات کامل در محل تظاهرات حضور داشت و مانع رسيدن معترضان فلسطيني به ساختمان کنسولگري آمريکا در قدس شد. آنها فيلم موهن درباره پيامبر اسلام (ص) رامحکوم کردند که در روزهاي اخير به صورت گسترده در اينترنت پخش شده است. در اين درگيري ها، دستکم پنج فلسطيني زخمي شدند و شماري از آنها نيز دستگير شدند. حدود يک هزار نفر از فلسطيني ها در اين تظاهرات در بخش قديمي شهر قدس شرکت داشتند. اين تظاهرات پس از اقامه نمازجمعه در مسجدالاقصي برپاشد.
يک امدادگر فلسطيني در حاشيه اين تظاهرات گفت:« ما چند فرد زخمي شده در اين تظاهرات را مداوا کرديم. شماري از اين افراد به علت استنشاق گاز اشک آور دچار مشکل تنفسي شده بودند. شماري از اين افراد نيز به صورت مستقيم هدف نارنجکهاي بيهوش کننده قرار گرفته بودند.»
نيروهاي پليس اسرائيل براي متفرق کردن مردم، با اسب به سمت معترضان يورش مي بردند.
يک خانم فلسطيني گفت:« ما به صورت مسالمت آميز در بيرون از مسجدالاقصي براي ابراز خشم خود از اين فيلم تظاهرات مي کنيم. اين فيلم به همه ملتهاي اسلامي توهين کرده است.»
باوجود ماهيت مسالمت آميز و آرام اين تظاهرات، شرکت کنندگان نتوانستند به مقابل ساختمان کنسولگري آمريکا برسند که فاصله بسيار اندکي با بخش قديمي شهر قدس دارد. علاوه بر قدس، تظاهرات مشابهي در ديگر بخشهاي اراضي اشغالي فلسطيني برپاشد. روز پنجشنبه نيز فلسطيني ها در مقابل سفارت آمريکا در شهر تل آويو تظاهرات کردند تا پخش اين فيلم را محکوم کنند. منتقدان اين فيلم مي گويند اين تصاوير توهيني به مسلمانان و اسلام در سراسر جهان است. گفته مي شود فيلم مذکور با حمايت مالي يکصد يهودي ساخته شده است.
مسلمانان پاکستان در اعتراض به فيلم موهن آمريکايي، خواستار اخرج ديپلماتهاي آمريکايي از کشورهاي اسلامي شدند.
مسلمانان خشمگين روز گذشته در سراسر پاکستان به خيابانها ريختند تا خشم خود را به ساخت فيلم ضداسلامي ابراز کنند. مسلمانان پاکستاني خواستار آن شدند که سران کشورهاي اسلامي در سراسر جهان ، ديپلماتهاي آمريکايي را از کشورهايشان اخراج کنند و روابط کشورهاي اسلامي با آمريکا قطع شود زيرا اين توهينها بارها تکرار شده است حال آنکه اينگونه اقدامات برخلاف منشور سازمان ملل متحد است. شرکت کنندگان در اين تظاهرات ساخت اين فيلم توهين آميز درباره پيامبر اسلام (ص) را محکوم کردند. حزب جماعت اسلامي که بزرگترين حزب ديني پاکستان است ، مسجد وحدت مسلمين و گروههاي ديگر اسلامي ، سازماندهي اين تظاهرات را در سراسر کشور برعهده داشتند. مسلمانان پاکستان تاکيد داشتند اهانت به پيامبر اسلام(ص) که در سراسر جهان بيش از يک ميليارد وششصد هزار نفر پيرو دارد ، بي ترديد دسيسه اي آمريکايي-اسرائيلي است که هدف از آن از بين بردن صلح در جهان است و اين کار در زير پوشش آزادي بيان انجام مي شود.
منور حسن از مسئولان گروه جماعت اسلامي پاکستان در اين تظاهرات گفت:« آمريکا و کشورهاي غربي دچار استيصال شده اند زيرا غرب در افغانستان شکست خورده است. ناتو  و کشورهاي غربي کاملا شکست را در عراق و افغانستان و تاحدودي هم در کشمير و فلسطين تحمل کرده اند. درنتيجه آنها مي خواهند از مسلمانان انتقام بگيرند و اين کار را با اهانت به پيامبر اسلام(ص) انجام مي دهند. اين درحالي است که پيامبر اسلام(ص) رهبر ما و رهبر بشريت است.»
درشهر اسلام آباد، پايتخت پاکستان، نيز گروه موسوم به مسجد وحدت اسلامي تظاهراتي در مقابل سفارت آمريکا برپاکرد. اما تدابير شديد امنيتي در اطراف ساختمان سفارت آمريکا در پاکستان مانع از وقوع اتفاقهايي همانند سفارت آمريکا در ليبي شد که به کشته شدن سفير آمريکا در ليبي منجر شد. ماجراي ليبي سبب تشديد تدابير امنيتي در اطراف ساختمان سفارتخانه ها و کنسولگري هاي آمريکا در همه کشورهاي اسلامي شد.
حسين مهنتي از مسئولان گروه جماعت اسلامي کراچي در اين تظاهرات گفت:« اتفاقات رخ داده در يمن و ليبي و مصر نشان مي دهد که مسلمانان در کشورهاي اسلامي مخالف سياستهاي آمريکا و بويژه فيلم اخير هستند که در وهن پيامبر اسلام(ص) است.»
هيلاري کلينتون وزير امورخارجه آمريکا مي گويد واشنگتن از اين فيلم موهن حمايت نمي کند اما مردم پاکستان اين ادعا را باور نمي کنند. وزير امورخارجه پاکستان نيز به شدت اين فيلم جنجالي را محکوم کرد و دسترسي به اين فيلم را در پاکستان از بين برد.

مسلمانان ترک در يک راهپيمايي در ميدان بايزيد استانبول شعارهاي ضد آمريکايي سر دادند و پلاکاردهايي را حمل کردند که بر روي آن نوشته  شده بود‌ "آمريکا بايد از تبليغ اسلام هراسي دست بردارد". در اين راهپيمايي پرچم آمريکا و اسرائيل آتش زده شد.


اردن



افغانستان



بحرين



بنگلادش



بيت المقدس



 پاکستان



تونس



ايران-تهران



جاکارتا اندونزي



سودان



غزه



هند



کويت



لبنان


مصر


ترکيه


يمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۴:۰۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
درود بر رهبر اسلام
Iran (Islamic Republic of)
مسلمان دلسوخته
۱۳:۴۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
مرگ بر اسراییل وآمریکا
آخرین اخبار