كارشناس گفت: با ورود سامانه ای از گرد و غبار که وارد نواحی مرزی استان كرمانشاه شده، دید افقی در شهرستان سرپل ذهاب به كمتر از پنج هزار متر كاهش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
شاپور شایگان مهر' گفت: هم اكنون میزان دید افقی در سرپل ذهاب پنج هزار متر از حد استاندارد و طبیعی یك هوای سالم و پاك كه 10 هزار متر است، كمتر می باشد كه این امر نشان از آلودگی شدید هوای این منطقه مرزی دارد.

وی در خصوص وضعیت دید افقی و آلودگی هوا در قصرشیرین و بخش مرزی سومار هم اظهار داشت: دید افقی ناشی از گرد و غبار در قصرشیرین و در روز جاری هشت هزار متر و میزان دید افقی ناشی از گرد و غبار در بخش سومار از توابع شهرستان قصرشیرین نیز 9 هزار متر گزارش شده است.

شایگان مهر با بیان اینكه دمای فعلی هوای قصرشیرین هم اكنون 22 درجه سلسیوس بالای صفر است، گفت: دمای هوا در این ساعت نسبت به مدت مشابه روز قبل یك درجه كاهش داشته است.

كارشناس هواشناسی كرمانشاه پیش بینی كرد طی 24 ساعت آینده بتدریج از غبار هوا در نواحی مرزی استان كاسته شود.

گرد و غبار موجود در هوای نواحی مرزی غرب و جنوب غرب كشور، نتیجه طوفان های شن در بیابان های كشور عراق است كه پس از چند روز وارد آسمان شهرهای مرزی شده و موجب آلودگی هوای این شهرها و دیگر شهرهای كشور می شود.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق یكی از شهرهای مرزی كشور است كه در طول سال بارها با آلودگی ناشی از پدیده گرد و غبار مواجه بوده است./س


برچسب ها: کرمانشاه ، افقی ، دید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.