چهاردهمین دوره بازی‎های پارالمپیک با توزیع مجموع 1522 مدال میان 75 کشور برتر شرکت کننده به پایان رسید که در این میان ایران به عنوان دومین کشور آسیایی با قرار گرفتن در رده یازدهم به کار خود خاتمه داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، در این میان بهمن رضایی مربی تبریزی تیم ملی دومیدانی جانبازان و معلولین کشور رکوردی را برای ایران ثبت کرد که محمد بناء آن را در المپیک لندن ثبت کرده بود.

13 مدال ایران در پارالمپیک 2012 لندن از آن تیم بهمن رضایی بود ، از 24 مدال ایران در لندن ، 5 مدال طلا ، 5 مدال نقره و 3 مدال برنز حاصل تلاش تیم بهمن رضایی همان دوومیدانی در آودرگاه بزرگ معلولین پارالمپیک بود.

بهمن رضایی که سابقه طولانی در دوومیدانی معلولین کشور دارد و تلاشهای بسیاری را سالیان سال برای دوومیدانی معلولین و جانبازان ایران در رقابتهای متعدد پارالمپیکی و جهانی و بین المللی و آسیایی کشیده و همواره دوومیدانی معلولین ایران با دست پر به ایران اسلامی بازگشته است اعطاء نشان شجاعت و لیاقت پاداشی است که به این مربی موفق میتواند خستگی سالها تلاش را از تن خارج کند.

تیم دوومیدانی جانبازان و معلولین با طلاهای جلیل باقری (پرتاب وزنه)، پیمان نصیری (دوی 1500 متر) محسن کائیدی (پرتاب نیزه)، جواد حردانی (پرتاب دیسک) و محمد خالوندی (پرتاب نیزه) ، مدالهای نقره مهرداد کرم‌زاده (پرتاب دیسک)، کامران شکری (پرتاب نیزه)، محسن کائیدی (پرتاب وزنه)، سجاد نیک پرست (پرتاب نیزه)، عبدالرضا جوکار (پرتاب نیزه) و مدالهای برنز جواد حردانی (پرتاب وزنه)، فرزاد سپه‌وند (پرتاب دیسک)، علی محمدیاری (پرتاب دیسک ) گام بزرگی را برای کسب عنوان یازدهمی پارالمپیک 2012 برداشتند.

بهمن رضایی سرمربی تبریزی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان ایران ضمن ابراز خرسندی از موفقیتهای تیم دوومیدانی در پارالمپیک لندن گفت: در این دوره وضعیت‌مان بهتر از المپیک پکن است و می‌توانیم به کسب مدال‌های بیشتر امیدوار باشیم.

سرمربی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان ایران از عملکرد این تیم ابراز رضایت کرد و گفت: ما در پکن دو مدال طلا گرفتیم اما در این دوره وضعیت‌مان بهتر است و می‌توانیم به کسب مدال‌های بیشتر امیدوار باشیم.

کاروان ورزش ایران که با نام دلوار و با شعار "توکل، تلاش، میثاق با شهدا" در این دوره از بازی‎های پارالمپیک شرکت کرد، در طول برگزاری بازی‎ها موفق به کسب 24 مدال (10 طلا، 7 نقره و 7 برنز) شد. آخرین مدال کاروان در روز پایانی این بازی‏ها بدست آمد. در این روز تیم فوتبال هفت نفره ایران در مرحله رده بندی و در مصاف با برزیل به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد و با کسب مدال برنز تیم فوتبال هفت نفره، جایگاه کاروان ورزش ایران در رده یازدهم که از روز نهم در اختیار داشت، تثبیت شد.

بازی‎های پارالمپیک لندن با حضور ورزشکاران 163 کشور برگزار شد که در این میان نمایندگان 75 کشور موفق به کسب مدال در طول برگزاری این بازی‎ها شدند. در میان کشورهای مدال‌آور، ورزشکاران 57 کشور به مدال طلا دست یافتند و سایر کشورها تنها به کسب مدال نقره یا برنز بسنده کردند./س

برچسب ها: نشان ، شجاعت ، برازنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.