فرمانده پلیس راه کشور تجاوز به چپ خودورها در جاده های دوطرفه هنگام سبقت های غیرمجاز را بیشترین علت جراحات و مرگ و میر در تصادفات دانست.

سرهنگ مهماندار در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیشترین علت  حوادث ترافیکی تجاوز به چپ در راه های دوطرفه و سبقت های غیرمجاز است که پلیس با اینگونه حرکات به شدت برخورد می کند و علاوه بر اعمال نمره منفی در کارنامه راننده خودرو نیز تا 72 ساعت توقیف می شود.

وی ادامه داد: رانندگان حتما" سرعت مجاز در راه ها را رعایت کنند زیرا میزان توانایی راننده در کنترل ماشین هنگام سرعت بالا کمتر می شود و راننده در این سرعت ها فرصت کمتری برای جلوگیری از تصادف دارد.

رییس پلیس راه کشور بیان داشت: در ایام 5 ماهه نخست امسال حوادث نسبت به سال قبل کنترل شده ولی هنوز عدد بالایی در بخش تلفات و مجروحان حوادث داریم. حدود 30 تا 35 درصد از کسانی که دچار مصدومیت می شوند در اثر نبستن کمربند ایمنی یا نداشتن صندلی کودک است. بیشتر این حوادث به خاطر واژگونی خودرو و ناشی از خواب آلودگی یا خستگی راننده است.

سرهنگ مهماندار گفت: استفاده راننده از تلفن همراه یا خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی نیز معضل دیگر است. عدم رعایت فاصله طولی و سرعت های غیرمطمئن باعث می شود شدت تصادفات بیشتر شود.

وی به قانون جدید راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: بستن کمربند برای همه سرنشینان در داخل اتوبوس ها و سواری ها اجباری است زیرا بخش عمده ای از معلولیت ها و مجروحیت ها را کاهش می دهد. در خصوص موتورسواران هم کلاه ایمنی لازم است زیرا اگر کلاه ایمنی استفاده کنند حدود 60 تا 70 درصد معلولیت ها و فوتی های آنان کاهش می یابد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.