" ناوي پيلاي" در بيانيه که عصر جمعه منتشر شد، گفت : من کاملا درک مي کنم چرا مردم قاطعانه به اين فيلم اعتراض مي کنند و اين حق آنان است که چنين کاري را به طور مسالمت آميز انجام دهند.


به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل در بيانيه اي فيلم توهين آميز به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) را مخرب و فتنه انگيز خواند که تلاش دارد تصويري تحريف شده از مسلمانان ترسيم کند.

کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل گفت: کشتار و ديگر واکنشهاي مخرب به اين فيلم در بنغازي نيز محکوم است و از رهبران ديني و سياسي مي خواهيم نهايت تلاش خود را براي برقراري آرامش به کار گيرند.
وي البته در اظهار نظري خاص افزود: بهترين راه برخورد با اقدامات فتنه انگيزي به مانند فيلم توهين آميز ياد شده، ناديده گرفتن آن است.
پيلاي گفت: اين قبيل اقدامات عمدي و مضر بايد از ظرفيت تبليغاتي خود محروم شوند.
وي افزود: چارچوب قانوني در کنوانسيون بين المللي حقوق مدني و سياسي وجود دارد که تدابير حفاظتي قاطعي را براي هر شکل از آزادي بيان در نظر گرفته ولي همزمان به کشورها نيز امکان داده است محدوديتهاي ضروري را براي احترام گذاردن به حقوق و اعتبار ديگران به کار گيرند.
بان کي مون دبيرکل سازمان ملل نيز در جلسه روز جمعه مجمع عمومي که در ارتباط با فرهنگ صلح بود گفت: کاملا مشخص است که حملات وحشتناک و ناآراميهاي اخيربه دليل اين فيلم نفرت انگيز و مشمئز کننده است.
وي افزود: خجالت آور است که از حق آزادي بيان در مسير برانگيختن تعصب و خونريزي سوء استفاده شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار