مردم تهران خصوصا در اعیاد و مناسبت های مذهبی استقبال بی نظیری از اهدای خون می کنند و گسترش و توسعه بیمارستان ها و مراکز اهدای خون نیز به این امر کمک زیادی کرده است.

دکتر بشیر حاجی بیگی، رئیس سازمان انتقال خون تهران در این خصوص به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مردم ایران و خصوصا استان تهران در سالهای اخیر استقبال بی نظیری از امر اهدای خون کرده اند.

وی در خصوص دلیل استقبال مردم تهران از اهدای خون تصریح کرد:  استقبال مردم تهران از اهدای خون به علل مختلف بر می گردد که از جمله آن می توان به جمیعت زیاد، گسترش و توسعه بیمارستان های تهران و مراکز خون و آنکولوژی و گسترش مراکز پیوند اعضا اشاره کرد.

* نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون در ایران

رئیس سازمان انتقال خون تهران اذعان داشت: در سالهای اخیر با گسترش مراکز اهدای خون در سرتاسر کشور و خصوصا استان تهران، دسترسی راحت مردم به این مرکز و توجه به بیماران نیازمند به خون و از همه مهمتر نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون در بین مردم ما را در تامین خون مورد نیاز یاری کرده است.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: مشارکت مردم اهدای خون در اعیاد و مناسبت های مذهبی 3 تا 4 برابر می شود و باید توجه داشت که با افزایش تعداد نیازمندان به خون تعداد افراد داوطلب برای اهدای خون نیز باید بیشتر شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار