بر اثر بارش باران و جاری شدن سیلاب شدید جاده چالدران- خوی مسدود و موجب توقف 200 خودرو در این محور شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، بارش شدید باران طی شب گذشته باعث جاری شدن سیلاب و مسدود شدن جاده مواصلاتی چالدران به خوی و توقف بیش از 200 خودرو در این مسیر شد.

بر اساس اعلام بخشدار مرکزی چالدران سیل باعث وارد آمدن خسارت جدی به 10 روستا و مسدود شدن راههای مواصلاتی این روستاها شده است.

اسماعیل رضایی اقدم اظهار داشت : در بخش امور دامی بیش از 500 راس دام کوچک و بزرگ طعمه سیلاب ویرانگر در روستاهای کران و شهرآباد شده است.

وی با بیان اینکه جاده مواصلاتی چالدران خوی به مدت 2 ساعت مسدود بود، یادآور شد: با تلاش راهداران جاده های مواصلاتی اصلی و روستایی شب گذشته بازگشایی و تردد انجام شد.

ارسال 3 محموله لوازم ضروری زندگی برای سیل زدگان ارومیه

برای کمک به سیل زدگان ارومیه 3 محموله از لوازم ضروری زندگی به مناطق روستایی نازلو اعزام شد، مدیر کمیته امداد امام خمینی ارومیه، گفت: این محموله ها که شامل لوازم ضروری مثل آبگرمکن، فرش، تلویزیون، پتو و ارزاق است، بین خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) که دراین حادثه خسارت دیدند توزیع می شود.

با توجه به شرایط آب وهوایی آذربایجان غربی، سالانه بخش مهمی از تولیدات کشاورزی و دامی با بروز خسارت و بلایای طبیعی از جمله سیلاب های فصلی از بین می روند، استان آذربایجان غربی جزو مناطق پرخطر از نظر آب و هوایی محسوب می شود و خشکسالی، سرما و یخبندان، سیل و تگرگ و باران های سیل آسا از مهمترین عوامل خسارت زای استان بشمار می روند.

وقوع سیلاب های فصلی، بارش تگرگ و باران های سیل آور در این منطقه مشکل امسال وپارسال نیست بلکه بخش کشاورزی و سایر اقتصاد منطقه از سالیان متمادی متحمل خسارات سنگین و جبران ناپذیری می شود./س

برچسب ها: ارومیه ، باران ، مسدود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.