بازیگر فیلم‌های هور در آتش و سفر به چزابه با اشاره به فعالیت سینما بعد از انقلاب و فراز و نشیب‌های آن گفت: در حال حاضر بسیاری از مجموعه‌های سینمایی تولید شده از مفاهیم انسانی فاصله گرفته و پیش پا افتاده هستند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مهدی فقیه در پنجمین دوره آموزشی اندیشه های آسمانی،حضور هنر در ادیان مسیحی، یهودی و ... را کمرنگ دانست و اظهار کرد: هیچ دینی مانند اسلام دارای بزرگان و دانشمندان فاخر و نیز هنر و هنرمندان ماندگار نیست.

وی با اشاره به این مطلب که اسلام نزدیکی بسیاری با هنر دارد، گفت: در تاریخ اسلام با توجه به مساجد، معماری و نگارگری‌های اسلامی می‌توان به اهمیت هنر در اسلام پی ‌برد.

بازیگر مجموعه مریم مقدس، هنر اسلامی را دارای روح معنوی دانست و افزود: بعد از انقلاب با وجود مطالب قابل ذکری که وجود داشت اما به دلیل ناآگاهی و نداشتن تجربه، کم‌کاری‌هایی صورت گرفت.

وی ادامه داد: مساجد علاوه بر مکان عبادی، محلی برای صیقل دادن روح و جان انسان است و اگر با هنر همراه باشد تأثیر بیشتری دارد.

این هنرمند سینمای ارزشی اظهار داشت: با توجه به مفاهیم بلندی که در حوزه فرهنگ مسجدی داریم، کارهای بسیاری را از هنرمندان مسجدی انتظار داریم.


برچسب ها: مفاهیم ، انسانی ، فاصله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.