پلیس پاکستان روز جمعه پسر نخست وزیر سابق این کشور را به علت دست داشتن در یک پرونده مربوط به مواد مخدر بازداشت کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه های تلویزیونی پاکستان، پلیس پاکستان اعلام کرد علی موسی گیلانی، پسر یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر سابق را دستگیر کرده است.

تصاویری پخش کرد که نشان می دهد ماموران پلیس علی موسی گیلانی را از خودروی او بیرون می کشند و به وی دستبند می زنند.

وی متهم است که مقامات وزارت بهداشت کشور را برای افزایش سهم صادرات ماده ای به نام افدرین -که از ترکیبات داروی ضدسرفه است و در تولید ماده روانگردان اکستازی نیز کاربرد دارد- تحت فشار قرار داده است.

افتخار چودری، رئیس دادگاه عالی پاکستان،‌ به علت دستگیری شخصیتهای برجسته کشور از جمله اعضای حزب حاکم و ارتش شهرت زیادی یافته است.

به عقیده منتقدان، وی در مواردی که خارج از حوزه اختیارات دادگاه عالی است دخالت می کند و زمینه را برای تشدید تنش های سیاسی که نتیجه ای جز بی ثباتی در کشور ندارد فراهم می کند.

دادگاه عالی پاکستان ماه ژوئن یوسف رضا گیلانی را به علت خودداری از بازگشایی پرونده های فساد مالی آصف علی زرداری، رئیس جمهور، از سمت نخست وزیری برکنار کرد.

در صورتی که رضا پرویز اشرف، نخست وزیر فعلی نیز اقدام به بازگشایی پرونده های فساد ملی زرداری نکند به سرنوشت یوسف رضا گیلانی دچار خواهد شد.

دستگیری پسر یوسف رضا گیلانی، تازه ترین مورد از نشانه های جنگ قدرت بین دادگاه عالی و حزب حاکم پاکستان به شمار می رود. این خصومت ممکن است به دموکراسی نوپای پاکستان لطمه وارد کند و توجه دولت را از پرداختن به مسائلی چون فقر گسترده، فعالیتهای شورشی طالبان و کمبود دیرینه برق در کشور منحرف سازد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار