رژیم صهیونیستی همزمان با اوجگیری اعتراضات به پخش فیلم اهانت آمیز به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) تدابیر امنیتی را در قدس تشدید کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، در آستانه برگزاری نماز جمعه در بیت المقدس و احتمال بروز ناآرامی به دلیل خشم مسلمانان از پخش فیلم ضد اسلامی، پلیس اسرائیل امروز در مسیرهای منتهی به مسجد الاقصی تدابیر امنیتی شدید برقرار می کند.

در آستانه برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز علیه فیلم آمریکایی پس از برگزاری نماز جمعه در بیت المقدس، پلیس اسرائیل اعلام کرد در این شهر و به ویژه در اطراف بنای معبد سلیمان، تدابیر امنیتی برقرار خواهد کرد.

این تصمیم در پی نشست وزیر امنیت داخلی اسرائیل با مقامات پلیس این رژیم و به منظور آمادگی برای مقابله با هرگونه ناآرامی احتمالی اتخاذ شده است. در پی پخش یک فیلم توهین آمیز درباره پیامبر اکرم(ص) مسلمانان جهان به شدت خشمگین شده و در سراسر جهان اسلام تظاهرات کرده اند.

بر اساس گزارشها، وزیر امنیت داخلی اسرائیل از پلیس این رژیم خواسته است، در مقابل سفارتخانه ها و کنسولگری های خارجی تدابیر امنیتی شدیدی برقرار کند.

به گفته میکی روزنفیلد سخنگوی پلیس اسرائیل، در مسیرهای منتهی به مسجدالاقصی- سومین مسجد مقدس مسلمانان- تدابیر امنیتی شدیدی برقرار خواهد شد.

این روزنامه در ادامه نوشت: سفارت آمریکا در اسرائیل به اتباع خود در خصوص مزاحمت های احتمالی از سوی فلسطینی ها هشدار داده و از آنها خواسته است از تردد در بخش قدیمی قدس خودداری کنند.

باید خاطر نشان کرد با شدت گرفتن اعتراضات ضد آمریکایی در جهان اسلام، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده است واشنگتن در تولید این فیلم که خشم مسلمانان را برانگیخته است، هیچ نقشی نداشته است.

پخش این فیلم توهین آمیز که ظاهرا در آمریکا ساخته شده است، خشم شدید مسلمانان را در پی داشته است. در نتیجه حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی در روز سه شنبه سفیر این کشور کشته شد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار