غربي ها بدليل اينكه در مقابل اسلام و جهش علمي و شگفت انگيز مسلمانان حرفي براي گفتن ندارد با اين رفتارها به جبران تحقير تاريخي خود مي پردازند.

اكبر نبوي كارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران درخصوص ساخت فيلم توهين آميز درباره پيامبر گرامي اسلام گفت: رفتاري كه غرب طي سي سال گذشته عليه اسلام به عنوان آئين اسلامي برضد شخصيت هاي طراز اول اسلام به خصوص پيامبر پيش گرفته را در قالب رسانه هاي سينما و مكتوب و رفتارهاي اجتماعي از خود نشان مي دهد.
وي افزود: به طور تقريبي آنچه كه در غرب به آن توجه شايسته نمي شود انديشه و تفكر است غربي ها رفتارهاي خشن و ضد انساني خود را كه در قرون وسطي داشتند باز به گونه اي همان روحيه و رفتار را توليد مي كنند و اين بار به توهين عليه مقدسات ما پرداختند.
نبوي ادامه داد: اين رفتار به طور تقريبي به يك سنت متداول در ميان جوامع غربي به ويژه افرادي كه چه در هيئت هاي حكومتي و سياسي آن كشورها هستند و چه نهادهايي كه وابستگي آشكار و پنهان دارند تبديل شده است و اين رفتار جاي تعجب ندارد چراكه وقتي جامعه اي از انديشه تهي شد به توهين و هتاكي روي مي آورد.
وي اظهارداشت: از طرف ديگر نهضت تمدن ساز پيامبر و جهش علمي و شگفت انگيز مسلمانان و به تبع آن جهان بشري كه بعد از نهضت فرهنگي و تمدن ساز پيامبر به وجود آمد يك احساس تحقير تاريخي به غرب دست داده و غربي ها با اين رفتارها تحقير مداوم تاريخي خود را نشان مي دهند.
وي تصريح كرد: تاريخ علم گواه است كه در همه حوزه ها به خصوص علوم تجربي دستاوردهاي نهضت پيامبر بوده كه افق هاي فوق العاده وسيع در مقابل انسان باز كرد.
نبوي بيان كرد: بدليل اينكه غربي ها در مقابل اسلام حرفي براي گفتن ندارند با اين گونه رفتارها به جبران تحقير تاريخي خود مي پردازند.
وي در خصوص وظيفه فيلمسازان در مقابل ساخت چنين فيلمهايي تاكيد كرد: در حوزه فيلم سازي و هنري به خصوص رسانه اي مثل سينما بايد تلاش كنيم واقعيت ها و حقيقت هاي مربوط به پيامبر را به انسان امروز و فردا معرفي كنيم.
نبوي ادامه داد: معتقدم فيلمسازان معروف مسلمان نه در ايران بلكه در ساير كشورها انگيزه عشق و آمادگي براي ساخت اين فيلم ها را دارند ولي بايد مورد حمايت قراربگيرند.
وي تاكيد كرد: سينما صنعت گراني است و فيلمساز و تهيه كننده نمي تواند به تنهايي وارد اين عرصه شود.
نبوي اظهار داشت: در كشور نهادهاي مدني غيرتمندي داريم كه در بسياري از موضوعات اجتماعي سرمايه گذاري مي كنند ولي آيا حاضر هستند براي ساخت آثار مناسب در بيان واقعي زندگي پيامبر با كمك به هنرمندان هزينه كنند.
وي عنوان كرد: به طور تقريبي نهادهاي اجتماعي در كنار نهادهاي حكومتي نسبت به اين كار خطير و ضروري دچار يك غفلت مضاعف هستند و آن ها بايد در اين زمينه پاسخگو باشند.
نبوي در پايان خاطرنشان كرد: صد صهيونيست به ميزان پنج ميليون دلار براي ساخت اين فيلم بي ارزش و هتاك هزينه كردند آن ها براي اهداف ايدئولوژيك و غير انساني خود سرمايه گذاري مي كنند و بايد از خودمان بپرسيم براي هدف هاي الهي و انساني كه به طور دقيق منافع دنيا و آخرت انسان را در بردارد حاضريم چه كارهايي انجام دهيم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار