شمار تلفات تیراندازی تفنگداران دریایی آمریکا نزدیک سفارت این کشور در صنعا پایتخت یمن به پنج کشته افزایش یافت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، تظاهرات نزدیک سفارت آمریکا در صنعا در اعتراض به اهانت آمریکا به پیامبر (ص) برگزار شد. رسانه های یمنی ورود تفنگداران دریای آمریکا به صنعا برای حفاظت از سفارت این کشور را تایید کردند.

مردم یمن با شرکت در این تظاهرات خشم خود را از اهانت آمریکا به اسلام و مسلمانان نشان دادند.

یک شهروند یمنی گفت: چگونه به خود جرات می دهند که به پیامبر (ص) اهانت کنند، در حالی که ایشان پاکترین انسان است.

یک جوان یمنی تصریح کرد:خواست ما اخراج سفیر آمریکا است.

در ادامه این گزارش آمده است: تظاهرکنندگان شعارهایی در محکومیت آمریکا و سیاستهای آن سردادند و سپس به ساختمان سفارت آمریکا حمله کردند و بخشی از این ساختمان و خودروهای داخل سفارت را آتش زدند. یمنی ها همچنین پرچم سفارت آمریکا را پایین کشیدند و آن را آتش زدند. محافظان سفارت آمریکا نتوانستند در برابر خشم مردم مقاومت کنند.

یک شهروند یمنی گفت:ما به آمریکاییها می گوییم که باید به دین اسلام احترام بگذارند، همانطور که ما به همه ادیان احترام می گذاریم. دین اسلام دین مسامحه و محبت است.

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: نیروهای امنیتی با ارسال تجهیزات جدید تلاش کردند به شیوه های مختلف از جمله تیراندازی هوایی و شلیک گازهای اشک آور، تظاهرکنندگان را متفرق کنند. زخمی شدن شماری از تظاهرکنندگان مانع از ادامه اعتراضات نشد. مردم یمن پیش از این هم به علت ادامه حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق مختلف این کشور خشمگین بودند. رئیس جمهور یمن با ابراز تاسف از حمله به سفارت آمریکا در صنعا، کمیته ای برای تحقیق در این باره تشکیل داد. یمن هم مانند همه کشورهای عربی و اسلامی شاهد آتش خشم مردم از اهانت آمریکا به اسلام بود. رویارویی با تظاهرکنندگان در صنعا سرکوبگرانه و با شیوه های غیرمنتظره بود که می تواند باعث تشدید خشم مردم شود.
برچسب ها: پنج ، کشته ، صنعا ، سفارت ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار