كارشناس مسائل سياست خارجي با اشاره به پخش فيلمي با مضمون تخريب وجهه اسلام از سوي آمريكا گفت: آمريكا همواره در صدد نابودي چهره اسلام در افكار عمومي است كه خوشبختانه اين بار هم همانند گذشته با شكست مواجه شد.

 به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، سعيد خزايي، كارشناس مسائل سياست خارجي با حضور خود در برنامه گفتگوي ويژه خبري شب گذشته و فوائد ايزدي، استاد دانشگاه بعنوان مهمان تلفني اين برنامه به بررسي موضوع چرايي توهين به ارزش‌هاي اسلامي پرداختند.

كارشناس مسائل سياست خارجي در پاسخ به اين سوال كه چرا در اين مقطع زماني با پخش فيلمي با مضمون تخريب وجهه اسلامي از سوي اردوگاه نظام سلطه مواجه شده‌ايم اظهار داشت: همواره شاهد توهين‌هاي عديده‌اي به ارزش‌هاي اسلامي طي دو دهه گذشته بوده‌ايم و واقعيت اين است كه غرب جهان اسلام را دشمن خود و سدي محكم براي رسيدن به اهداف شوم خود مي‌داند.

وي با بيان اينكه نظريه پردازان غرب بارها اشاره هايي را درباره وجهه تمدن اسلامي داشته‌اند ادامه داد: نظريه پردازاني همچون هوكويوما گفته بود كه تنها تمدن اسلامي است كه مي‌تواند در مقابل مدرنيته غرب ايستادگي كند شايد ريشه‌هاي اين موضوع را بايد در فروپاشي بلوك شرقي مورد بررسي قرار داد. لذا غرب دست خوش يك بحراني شده بود و نياز داشت كه در خارج از مرزهاي خود براي توجيه رفتارهاي غيرانساني‌اش رقيبي را براي خودش انتخاب كند.

خزايي با اشاره به سوابق غرب در فرافكني‌هايي عليه جهان اسلام گفت: اقدام كاتوريست هلندي و سلمان رشدي را در راستاي تخريب فكري وجهه جهان اسلام در افكار عمومي را نبايد متعلق به يك جريان كوچك بدانيم؛ بلكه ساخته و پرداخته تئوريسين‌هاي برجسته غرب است.

وي تصريح كرد: اقدامات وقيحانه غرب عليه اسلام از حوزه فعاليت‌هاي تبليغاتي فراتر رفته و وارد مسائل دانشگاهي شده است و مطالعاتي كه در اين زمينه صورت گرفته درحقيقت متشكل از يك سناريوي واحد و مشخص است.

به گفته اين كارشناس مسائل سياست خارجي عواملي چون موج مهاجرت‌هاي مسلمانان به كشورهاي غربي، شكل‌گيري بيداري اسلامي، تأييد لابي‌هايي مانند آي‌پك كه در سياست‌هاي غرب بويژه آمريكا تأثير فوق العاده‌اي دارند و اسلام را نيز دشمن خود تلقي مي‌كنند باعث شده تا غرب و رژيم صهيونيستي دست به اقداماتي در راستاي اسلام هراسي بزند.

وي با اشاره به چالش‌هاي پيش روي غرب افزود: مسائل و چالش‌هاي سياسي، اقتصادي و ... كه در غرب حاكم است منجر به آزار و اذيت آنان شده كه در نتيجه براي ايستادگي و حل اين بحران‌ها دست به چنين اقداماتي مي‌زنند.

اين كارشناس مسائل سياست خارجي در پاسخ به اين سوال كه چرا فيلم اخير از سوي غرب در راستاي اسلام هراسي در مصر پخش شده است گفت: مصر از جمله كشورهايي است كه نقش سرنوشت سازي در جهان اسلام دارد كه در آنجا پايگاه‌هاي ديني فراواني وجود و يكي از مسائل عمده و حائز اهميت نقش ژئوپولتيكي مصر درخاورميانه است.

خزايي در ادامه بيان كرد: غرب با توسل به چنين اقداماتي در صدد است تا ملت‌هاي مسلمان از جمله مردم مصر را بيازمايد كه تا چه حد به اسلام پايبند هستند و ازسوي ديگر غرب با پخش چنين فيلم‌هايي تلاش مي‌كند كه اسلام را نه تنها نزد مسلمانان، بلكه در كشورهاي غربي نيز با ايجاد نفرت و تفرقه اندازي تصوير مخدوشي از اسلام را ترويج دهد.

خزايي در پاسخ به اين سوال كه چرا غرب با وجود آگاهي و ايستادگي و مقاومت جهان اسلام در برابر اسلام هراسي، همواره در صدد تخريب وجهه اسلام است تصريح كرد: شايد يكي از باورها و مفروضات غرب در تئوريزه كردن اسلام هراسي و ايجاد نوعي بي‌تفاوتي در بلند مدت است.

وي در ادامه مطرح كرد: نظريه‌پردازان غرب معتقدند كه ملت‌هاي مسلمان هر اندازه هم مقاومت كنند، در نهايت خسته شده و كوتاه مي‌آيند و حساسيت‌ها را نيز از دست مي‌دهند.

اين كارشناس مسائل سياست خارجي با بيان اينكه غرب به دليل عدم شناخت از باورهاي ملت‌هاي مسلمان دست به يك سري اقدامات مذبوحانه مي‌زند عنوان كرد: غرب و به‌ويژه آمريكا هيچ آگاهي و شناختي از باورهاي ديني و مذهبي جهان اسلام ندارند و از سوي ديگر با طراحي چنين برنامه‌هايي درصدد هستند تا افكار ملت خود را با بحران‌هايي كه در حال دست و پنجه نرم كردن هستند جور كنند.

ايزدي در پاسخ به اين سوال كه غرب معتقد است دولت آمريكا در سرنگون كردن قذافي به مردم ليبي كمك شاياني را كرده است پس چرا براي غرب اين سوال مطرح مي‌شود كه با وجود تمامي اين اقدامات، بيشترين نفرت از دولت آمريكا از جانب كشور ليبي كه در نهايت هم منجر به كشته شدن سفيرآمريكا در شهر بنغازي شده‌اند اظهار داشت: خسارت‌هايي كه ليبي در نتيجه بمباران‌هاي وحشتناك از سوي غرب و ناتو متحمل شد وضعيت وحشتناكي را براي اين ملت به‌وجود آورد كه در نهايت منجر به نگاه ضد آمريكايي حتي بيشتر از مصر، تونس و ساير مكان‌ها در ليبي شكل گرفت.

وي ادامه داد: پس از فروپاشي دولت قذافي، آمريكا و غرب به سراغ چاه‌هاي نفت رفته و به معناي ديگر تنها در صدد بهره‌برداري‌هاي انحصاري خود بودند.

اين استاد دانشگاه درپاسخ به اين سوال كه چرا رسانه‌هاي استكباري تلاش مي‌كنند تا مسلمانان را به دو گروه تقسيم كنند تصريح كرد: تمامي مشكلات آمريكا در حوزه وحدت اسلامي است به اين معنا كه كاملا متوجه شده‌اند تنها بايد با توسل به ايجاد تفرقه و فرافكني مي‌توانند وحدت را در ميان مسلمانان از بين ببرند در حالي كه اگر مسلمانان دنيا متحد شوند و عليه اقدامات وقيحانه ‌آمريكا مقابله كنند در نهايت باعث تقويت و وحدت ميان خودشان و نابودي استكبار مي شوند.

ايزدي با بيان اينكه آمريكايي‌ها اقدامات خود را در چهارچوب آزادي بيان توجيه مي‌كنند ابراز تأسف كرد و گفت: اساسي‌ترين اصول دموكراسي اين است كه بايد به حقوق ديگران احترام بگذاريم و داشتن آزادي بيان به معناي هتك حرمت ديگران نيست كه اين امر خود بيانگر اين كه آمريكا و غرب در بسياري از زمينه ها داراي معيارهاي دوگانه‌اي هستند.

خزايي در ادامه افزود: اينكه غرب و رژيم صهيونيستي علاوه بر اسلام هراسي به تشتت در دنياي اسلام و ايجاد تفرقه ميان مسلمانان مي پردازند.

اين كارشناس مسائل سياست خارجي درپاسخ به اين سوال كه راهكار مقابله مسلمانان با جنگ نرم و سرد از سوي غرب چيست خاطرنشان كرد: وحدت ميان مسلمانان مهمترين رمز موفقيت براي مقابله با استكبار است چرا كه همواره غرب درصدد اين بوده تا با نسبت دادن گروه‌هايي به اسلام از جمله طالبان وجهه جهان اسلام را تخريب كند.

وي درپايان گفت: تمامي ملت‌هاي مسلمان بايد آگاه باشند كه با ايجاد موج بيداري اسلامي آمريكا و رژيم صهيوينستي هيچگاه دست از اقدامات وحشيانه خود عليه ملت هاي مسلمان نخواهند كشيد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: گفتگوی ، ویژه ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار