فاکس نیوز ناآرامی های کنونی را که در نتیجه انتشار یک فیلم ضد اسلامی درکشورهای عربی شکل گرفته است، به حوادث بعد از انقلاب هزار و نهصد و هفتاد و نه ایران تشبیه کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، فاکس نیوز گزارش داد: آمریکا نمی داند با ناآرامی هایی که الان در کشورهای عربی شکل گرفته است، چه کند. یک سابقه و پیشینه نیز برای این رویدادها وجود دارد و آن انقلاب 1979 ایران است. جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا همین مشکل را آن زمان داشت. دیپلمات های آمریکایی به گروگان گرفته شدند و کارتر سعی کرد با ایرانی ها مذاکره و عذرخواهی کند اما نتیجه این شد که ایرانی ها به او خندیدند و گروگان ها را برای مدت طولانی نگه داشتند.

مشکل باراک اوباما نیز این است که عذرخواهی می کند و می گوید شرایط را درک می کند اما او باید محکم موضع گیری کند. رهبران کشورهای عربی اراذل و اوباش خود را به خیابان ها می فرستند و اوباما نیز باید شرایط را درک کند. اما این دولت های عربی هستند که باید پاسخگو باشند و توضیح دهند که چرا برای جلوگیری از چنین حوادثی اقدام نکرده اند.

فاکس نیوز افزود: آمریکا می تواند از کمک های مالی خود به کشورهای عربی به عنوان یک اهرم در این خصوص استفاده کند.

این شبکه ادامه داد: مصر یکی از کشورهایی است که کمک های آمریکا را دریافت می کند.این کشور را اخوان المسلمین اداره می کند که همه دلایل موجودیتش حمله به آمریکا و منافع این کشور است. حالا آنها کمک های آمریکا را دریافت و بر مصر حکومت می کنند. طبیعی است که ما باید در ازای این کمک درخواست هایی داشته باشیم و می توانیم در صورت برآورده نشدن خواسته هایمان، در کمک ها تجدید نظر کنیم.

این شبکه در پایان افزود: اخوان المسلمین و اسلام گراها کل بیداری اسلامی را مصادره کرده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار