هيئتي از کميسيون امنيت‌ ملي و سياست‌خارجي مجلس شوراي اسلامي در راستاي آزادسازي 7 ايراني ربوده شده در ليبي به اين كشور سفر مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران چندي پيش علاالدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس از اعلام آمادگي سفير هيئتي از اين کميسيون به ليبي خبر داد و گفت: هيئتي از کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس براي سفر به ليبي آمادگي دارد.

در همين راستا سيدحسين نقوي‌حسيني سخنگوي کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي در گفتگو با خبرنگار ما هدف از سفر هيئتي از اين کميسيون به ليبي را تلاش براي آزاد سازي 7 تن از مديران ارشد جمعيت هلال احمر ايران که در ليبي ربوده شده بودند، اعلام کرد.

رئيس کميسيون امنيت‌ ملي و سياست‌خارجي مجلس  پيگيري وضعيت امام موسي صدر را از ديگر اهداف اين سفر عنوان کرد.

همچنين علاالدين بروجردي در حاشيه جلسه غير علني (روز سه شنبه 21 شهريورماه) مجلس و در جمع خبرنگاران سفر اين هيئت به ليبي را منوط به تغيير ساختار سياسي اين کشور يعني تعيين نخست وزير ليبي دانسته و گفته بود در صورت تغيير ساختار سياسي ليبي و تعيين نخست وزير جديد هئيتي از کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس عازم اين کشور خواهد شد.

اين در حالي است که "ابوشاقور" معاون نخست وزير دولت موقت ليبي و از اعضاي جبهه ملي اخيرا  به سمت نخست وزيري ليبي مصنوب شد.

ابوشاقور چهره‌اي قابل قبول براي اسلامگراها و ليبرال‌ها تعريف شده است.

بنابراين با تعيين نخست وزيري جديدي ليبي که به نوعي به معني تغيير در ساختار سياسي اين کشور به شمار مي‌رود، سفر هيئتي از کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس به ليبي قطعي قلمداد مي‌شود.

انتهاي‌پيام/
برچسب ها: لیبی ، هیئت ، نخست ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار