ذوالفقار دانشی متن جدید خود را در بخش وبلاگ خبر انلاین به بهانه کنفرانس خبری اپل و رونمایی از آی‎فون5 نوشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، کنفرانس خبری اپل که چند وقتی بود دنیای آی.تی را تحت تاثیر تبلیغات خود قرار داده بود، بالاخره برگزار شد و مهم‏ترین محصولی که معرفی شد، گوشی همراه جدی اپل یعنی آی‏فون 5 بود. مهم‏ترین تغییر در این گوشی، نمایشگر بزرگ‏تر 4 اینچی بود که یک ردیف آیکون بیشتر به نمایشگر گوشی‏های قبلی اضافه می‏کرد؛ به غیر از آن می‏شود به سخت‏افزار سریع‏تر و سبک‏تر و البته بدنه باریک‏تر و سبک‏تر نیز اشاره کرد.به جز این، چند محصول دیگر نیز معرفی شد، مانند آی‏پادهای نانو و تاچ جدید و هدفون جدید.



در اینجا می‏خواهم به دو نکته اشاره کنم، نخست اینکه اپل بالاخره تسلیم خواسته کاربران شد و نمایشگر بزرگ‏تری را روی آی‎فون قرار داد. در شرایطی که شرکت‏هایی مانند سامسونگ، اچ.تی.سی و سونی اریکسون با گوشی‏های آندرویدی مجهز به نمایشگر 4.8 اینچی چند وقتی است که توانسته‏اند توجه علاقمندان را ه خود جلب کنند، نمایشگر 3.5 اینچی آی‏فون نمی‏توانست با گوشی‏های جدید رقابت کند و شاید به همین دلیل مدیران اپل بالاخره ابعاد گوشی را تغییر دادند.

نکته دوم اینکه هرچند اپل تلاش کرد امشب همه را شگفت‏زده کند، اما نتوانست به موفقیتی که انتظارش را داشت، دست یابد. نگاهی به واکنش تحلیل‏گران آی.تی و نویسندگان پایگاه‏های خبری و وبلاگ‏ها (البته منظور بنده نویسندگان منصف و بی‏طرف است، نه آن عشق اپل‏ها) نشان می‏دهد که همگی انتظار نوآوری‏های بیشتری از اپل داشتند. درشرایطی که جای دکمه‏ها و شکل کلی بدنه شبیه به گوشی قبلی است، نمی‏توان به صرف استفاده از نمایشگر بزرگ‏تر مشتری را جذب کرد. اما شاید راز این انتظار بیشتر به خبری که هفته گذشته منتشر شد برگردد، تصاویری از گوشی جدید موتورولا که قاب بسیار نازکش، نمایشگری بزرگ را در بر گرفته و هیچ دکمه‏ای نیز در رو و اطراف آن به کار نرفته است.

گوگل که سال گذشته موتورولا را با 12.5 میلیارد دلار خرید، با انتشار این تصاویر توانست جو دنیای آی.تی را از دست اپل بگیرد و برنامه این شرکت را که هم‏اکنون ارزشمندترین شرکت دنیای آی.تی است، با مشکل روبرو کند. البته باید صبر کرد و دید که آیا گوشی جدید گوگل-موتورولا در عمل هم خواهد توانست انتظارهای بالایی را که در مخاطبان خود ایجاد کرده، پاسخ دهد و اپل را با چالشی جدی روبرو کند؟
برچسب ها: گوگل ، ذوالفقار ، دانشی ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار