مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی گفت: در کمتر از 10 روز آینده شاهد بارگیری عرشه عظیم فاز 12 پارس جنوبی از تأسیسات دریایی خرمشهر خواهیم بود.



 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛موسی سوری عصردیروز در حاشیه بازدید از تأسیسات دریایی خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول سال گذشته شاهد رونق جدی و چشمگیری در صنعت نفت کشور بوده‌ایم.

وی افزود: امروز شاهد شوق کار و انگیزه مضاعفی در تأسیسات دریایی خرمشهر بودیم و البته حاصل آن راه‌اندازی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته حاصل تلاش، فکر و اندیشه همه دست اندرکاران صنعت نفت کشور در حوزه فراساحل از جمله مهندسان، سازندگان و کارگران که در جبهه اقتصادی موفقیت‌های ارزشمندی را کسب کرده و کشور را از حضور بیگانگان بی‌نیاز کردند، است.

وی اضافه کرد: در سال جاری و آینده‌ای نزدیک شاهد ساخت، نصب و راه‌اندازی تعداد قابل توجهی از سازه‌های عظیم دریایی که از لحاظ ساختاری بسیار پیشرفته و پیچیده‌اند، هستیم.

سوری اضافه کرد: این امر مجموعه توانمندی‌های کشور را بیش از گذشته به رخ کشیده و سبب افزایش بیشتر گاز از میدان مشترک گازی پارس جنوبی و زنجیره ارزش افزوده کشور می‌شود.

*یک متر لوله گاز شیرین وارد نکرده‌ایم

وی ادامه داد: واردات لوله از کشورهای خارجی انجام نمی‌شود و هیچگاه صنعت نفت در سال‌های اخیر یک متر لوله گاز شیرین وارد نکرده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی گفت: سفارش وارد شده از کشور هند به بندرخرمشهر متعلق به سه سال پیش مربوط به گاز ترش بوده که البته مقادیر آخرین آن همچنان در حال وارد شدن است.

وی با بیان اینکه طبق سیاست‌های دولت و مقام عالی وزارت برای نیارهای آتی هرگونه تأمین لوله حتی در حوزه گاز ترش قطعاً از طریق ساخت داخلی و سازندگان داخلی انجام می‌شود، گفت: در کمتر از 10 روز آینده شاهد بارگیری عرشه عظیم فاز 12 پارس جنوبی از تأسیسات دریایی خرمشهر هستیم.

سوری خاطرنشان کرد: با حمل و نصب عرشه فاز 12 در سال جاری، شاهد بهره‌برداری از میدان مشترک فاز 12 و توسعه ابعاد اقتصادی کشور هستیم./س
برچسب ها: انتقال ، عرشه ، پارس جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.