روند سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس نویدبخش آینده ای روشن برای توسعه منطقه و استان بوده و در کمتر از 5 سال ارس را به قوی ترین منطقه آزاد کشور تبدیل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی به روند رو به رشد حجم سرمایه گذاری های انجام شده در این منطقه اشاره و ابراز امیدواری کرد: آینده روشنی در انتظار منطقه آزاد ارس خواهد بود.

نجفی تصریح کرد: منطقه آزاد ارس بعد از سپری کردن تغییرات مختلف زیرساختی، دوران بلوغ توسعه را سپری می کند و در حال حاضر بهترین زمان برای سرمایه گذاری های سودآور با استفاده از قوانین و تبصره های ویژه برای سرمایه گذاران است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت کنونی اقتصاد جهان و مزیت های بالفعل ارس، این منطقه می تواند بهترین مکان برای سرمایه گذاران ایرانی فعال در خارج کشور باشد تا با استفاده از مزیت های خاص گمرکی و مالیاتی در راستای کسب ارزش افزوده بالا و ارتقاء سطح تولید، فعالیت خود را در ارس ادامه دهند.

نجفی همچنین ابراز امیدواری کرد با هماهنگی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نسبت به استقرار شعب بانک های پاسارگارد و اقتصاد نوین در منطقه آزاد ارس اقدام شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس در این نشست که در معاونت اقتصادی سازمان برگزار شد به نقش مناطق آزاد در گریز فوری از تحریم ها اشاره کرد و گفت: افزایش حجم تحریم اقتصادی موقعیت اقتصادی کشور را به حالت آماده باش درآورده است و در این میان مناطق آزاد می توانند نقش عمده ای در گریز فوری از این موقعیت داشته و محرکی برای اقتصاد کشور باشند.

نجفی تصریح کرد: تحریم های استکبار با برنامه ریزی منسجم و هدف دار طراحی شده است و مناطق آزاد به عنوان مناطقی تولید محور و صادرات گرا می توانند با تسهیل قوانین حمایتی از سرمایه گذاران، توسعه آفرین اقتصاد و تولید و اشتغال کشور باشند.

وی خطاب به اعضاء کمیسیون تعین ارزش افزوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: شرایط امروز کشور می طلبد تا در راستای خروج از وضعیت نامناسب اقتصادی و رکود بازار از سرمایه گذاران حمایت های بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: مناطق آزاد و در راس آنها منطقه آزاد ارس با حجم سرمایه گذاری های کلانی که روز به روز در حال توسعه است می توانند به چرخه تولید و صنعت کشور کمک فراوانی کنند.

وی به میزان سرمایه گذاری های انجام شده در ارس و مزایای آن برای کشور گفت: تا یک سال گذشته از مرزهای کشور مبلمان خانگی وارد کشور می شد که از سال گذشته تاکنون با شروع به فعالیت 13 واحد تولیدی مبلمان خانگی با بهره مندی از فن آوری روز اروپا و استفاده از مواد اولیه ایرانی، شاهد کاهش واردات مبل به داخل کشور هستیم.

وی افزود: مجتمع پالایشگاهی با میزان سرمایه گذاری 50 میلیون دلار، این منطقه شاهد تولید محصولات نفتی است که محصولات و فرآورده های آن برای اولین بار در کشور تولید و وارد بازار داخل می شود.

صادق نجفی در پایان از اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده خواست تا با بررسی دقیق شرایط کنونی کشور و موقعیت مناطق آزاد در راستای تسریع و گسترش فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری مناطق آزاد تلاش مضاعف داشته باشند./س

برچسب ها: رشد ، سرمایه گذاری ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.