رییس کمیته انرژی اتاق اصفهان گفت: مشخص شدن قیمت منطقی حامل های انرژی برای واحدهای تولیدی می تواند تصمیم گیران کشور را در تعیین قیمت انرژی کمک کند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران رضا خیامیان در جمع اعضای کمیته انرژی اتاق اصفهان تصریح کرد:تعیین قیمت حامل های انرژی همواره موضوع مهم کشور بوده است و اتاق ایران ، بررسی قیمت منطقی حامل های انرژی را به اتاق اصفهان واگذار کرده است.

وی از آمادگی کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران جهت معرفی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا به کلیه فعالان حوزه انرژی خبر داد و گفت:حضور اتاق بازرگانی در هیات مدیره این منطقه توانسته اعتماد فعالان اقتصادی بخش انرژی برای ساخت واحدهای تولیدی در این منطقه را فراهم سازد.

وی اصلاح قانونحداكثراستفادهازتوانفني،مهندسيتوليديوصنعتيواجراييكشور را گامی مهم در تقویت تولید ملی دانست و گفت:متاسفانه قانون قبلی اجازه دور زدن قانون را به شرکت های دولتی می داد و کارهای ساختمانی پروژه های سنگین به شرکت های داخلی واگذار می شد و بخش فنی به پیمانکاران خارجی واگذار می شد ولی قانون جدید استفاده از تکنولوژی داخل را نیز مورد تاکید قرار داده است.

وی تصریح کرد:هم اکنون قوانین خوب و ارزنده برای اقتصاد کشور تصویب شده که اجرای آن باید مورد نظارت نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی قرار گیرد.

وی ضمن درخواست از دولت جهت اجرای قوانین مصوب مجلس گفت:اجرای این قوانین می تواند به رونق اقتصادی کشور کمک کند و فعالان اقتصادی آماده همکاری با دولت و مجلس برای هر چه بهتر اجرا شدن این قوانین را دارند.

خیامیان از آمادگی کمیته انرژی جهت پرداختن به انرژی ها نو خبر داد و گفت:حضور فعالان انرژی در بخش تولید انرژی ها نو می تواند زمینه توسعه این بخش را فراهم سازد.

وی توسعه بازار انرژی را از اهداف اصلی تشکیل این کمیته برشمرد و گفت:این کمیته تلاش می کند اعضای اتاق در پروژه های تولید انرژی حضوری فعال داشته باشند.

این موضوع می تواند انگیزه بخش خصوصی را برای تولید برق دوچندان کند.

وی تاکید کرد:دولت باید اجازه دهد که تولید ، توزیع و نرخ گذاری در دست بخش خصوصی باشد تا تمایل برای سرمایه گذاری در این بخش افزایش یابد.

در راستای تولید و فروش برق دانست و گفت:اجرای صحیح این اصل قانونی می تواند بخش خصوصی را از سرمایه گذاری در بخش برق مطمئن سازد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.