در طول چند سال گذشته، غرب به پشتيباني صهيونيست‌ها چندين بار به مقدسات اسلام و مسلمانان به طور آشکار توهين کرده، که البته همواره پاسخ قاطع جهان اسلام را به همراه داشته است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ در ماه گذشته، رسانه‌هاي غربي با نمايش فيلم‌هاي ضداسلامي، خشم مسلمانان جهان را برانگيختند. فيلم‌هايي که يكي از آنها در شبکه سلطنتي بي‌بي‌سي پخش شد، مستند جعلي "اسلام: داستان... "، ساخته تام هولاند آمريکايي که در شبکه 4 انگليس پخش مي‌شود و  فيلم اخير آمريکايي، همگي به طور هدف‌مند و با کمک‌هاي مالي صهيونيست‌ها دست به توهين به مقدسات اسلام و پيامبر اکرم (ص) زده‌اند. 

اما اين اولين باري نيست که غرب به حمايت صهيونيست‌ها اقدام به ساخت فيلم‌هايي اين چنيني کرده و  جهان اسلام نيز هيچ‌گاه ساکت نشسته و هم‌واره پاسخي قاطع در برابر اين بي‌احترامي‌هاي غرب داده است، به طوري که تازه‌ترين اين اتفاقات، تظاهرات‌هاي چند روز گذشته در ليبي و مصر بود که منجر به کشته شدن سفير آمريکا و چند کارمندان سفارت آمريکا در ليبي شد.

     کنسول‌گري آمريکا در بنغازي

تصاوير توهين‌آميز درباره پيامبر اکرم(ص)

در سپتامبر سال 2005 روزنامه‌اي دانمارکي تصاويري کارتوني از حضرت محمد(ص) به نمايش درآورد که موج گسترده‌اي از اعتراضات مسلمانان را به همراه داشت. درپي اين اعتراضات افراد بسياري کشته شدند و حملات خشم‌گينانه‌اي به ساختمان‌هاي ديپلماتيک دانمارک در سوريه، افغانستان ايران و لبنان شد. در يک بمب‌گذاري انتحاري در ژوئن سال 2008 در مثابل سفارت دانمارک در اسلام‌آباد پاکستان 8 نفر کشته شدند.


ترور ون‌گوگ

 تئو ون‌گوگ،فيلم‌ساز هلندي، فيلمي با نام " فرمان‌برداري"(submission) ساخت که در آن به زنان مسلمان توهين کرده بود. وي در نوامبر سال 2004 به ضرب گلوله در آمستردام کشته شد.

قرآن‌سوزي

در سال 2010 کشيش مسيحي آمريکايي در يادبود حملات 11 سپتامبر قصد سوزاندن قرآن را داشت. گرچه او از کار خود منصرف شد، اما هزاران افغاني عصباني به خيابان‌هاي کابل و ديگر شهرهاي افغانستان ريخته و فرياد مرگ بر آمريکا سر دادند.

اما جونز در مارس سال 2011 اقدام به آتش زدن قرآن کرد که درپي آن هزاران افغان عصباني به کمپ آمريکايي در مزارشريف حمله کردند و 7 خارجي را کشتند.

در ماه فوريه 2012، سربازان آمريکايي در زندان بگرام افغانستان 315 جلد قرآن کريم را سوزاندند. درپي اين عمل شنيع، تظاهرات‌هاي گسترده‌اي در افغانستان شعله‌ور شد که در نتيجه آن بيش از 30 افغاني و 6 آمريکايي کشته شدند.

برچسب ها: اسلام ، توهین ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار