سرمای هوا كه جلوه هایی از پاییز زودرس را در اردبیل به تماشا گذاشته ساكنان این شهرستان سردسیر را به استفاده از لباسهای ضخیم واداشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ سرمای هوا در پی نفوذ توده هوای سرد از چند روز پیش بر منطقه حاكم شده ولی رفته رفته بر شدت آن افزوده شده است به گونه ای كه دمای هوای اردبیل دیروز به 10 درجه سلسیوس (سانتی گراد) كاهش یافت.

وزش بادهای شمالی كه با موجی از ابرهای كم ارتفاع و نشانه پرفشار سرد سطح زمین همراهی می شود بر سرمای احساسی حاكم بر منطقه افزوده است و اكثر رهگذران پیاده كه تا چند روز قبل از لباس های نازك استفاده می كردند اكنون بلوزهای كاموا و بارانی های خودشان را بر تن كرده اند.

جمع زیادی از ساكنان روستاهای واقع در بلندی های استان اردبیل به خصوص اهالی روستاهای واقع در دامنه كوههای سبلان و باغرو بخاری های خودشان را روشن كرده اند و شبها را با استفاده از گرمای مطبوع اینگونه لوازم به صبح می رسانند.

رییس اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل گفت : ناپایداری های جوی كه اغلب به شكل رگباری و در اردبیل و نقاط مركزی و منتهی به استان گیلان اغلب به شكل باران ریزه هستند تا اواخر وقت چهارشنبه ادامه می یابند.

علی دولتی مهر با اشاره به اینكه از دو روز گذشته با ورود سامانه جوی سرد و ناپایدار حدود 10درجه سانتی گراد از دمای هوا كاسته شده است افزود: با خروج این سامانه روند سرد شدن هوا ادامه می یابد و هوا پنج درجه دیگر سردتر می شود./س

برچسب ها: اردبیل ، سرمای ، زودرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.