پس از حادثه 11 سپتامبر هالیوود فعالیت های بسیاری انجام داده تا آمریکا را به ظاهر مدافع صلح و سردمدار مبارزه با تروریسم نشان دهد!

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "نیمه مارس" فیلمی در ژانر درام دلهره‌آور است که توسط جورج کلونی نوشته و کارگردانی شده است. فیلمی به اقتباسی از نمایش‌نامه فاراگوت نورث که در سال ۲۰۰۸ نوشته است می‌باشد. رایان گاسلینگ، جورج کلونی، فیلیپ سیمور هافمن، پل جیاماتی و ایوان ریچل وود از بازیگران این فیلم هستند.

موضوع این فیلم درباره سیاستمداریست که با ترجیح دادن مصالح خود وارد بخش سیاه سیاست می شود.
"نیمه ماه مارس" برای اولین بار در افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز و در جشنواره بین‌المللی حیفا و جشنواره فیلم تورنتو پخش شد.

"یونایتد ۹۳" فیلمی است ساخته پل گرینگرس محصول سال ۲۰۰۶ درباره پرواز 93 که در جریان واقعه ۱۱ سپتامبر ربوده شد و پیش از برخورد به هر هدفی سقوط کرد. این هواپیما به همراه سه هواپیمای دیگر در جریان وقایع ۱۱ سپتامبر ربوده شد. دو هواپیما به برج های مرکز تجارت جهانی برخورد کردند، یکی به پنتاگون و این هواپیما قرار بود به کاخ سفید برخورد کند اما به دلیل تاخیر در پرواز مسافران آن از برخورد هواپیماهای دیگر مطلع شدند و با هواپیمارباها درگیر شدند و در این میان به دلیل ارتفاع کم، هواپیما به زمین برخورد کرد.

وقایع داخل هواپیما بر اساس مکالمات تلفنی مسافران با اعضای خانواده‌شان ساخته شده ولی دقایق آخر محصول تخیل نویسنده‌است، اگرچه در جریان ساخت با خانواده تمام مسافران مشورت شده‌است. از زمان پخش در نوامبر ۲۰۰۶ فیلم در آمریکا ۳۱٫۴ میلیون دلار و در جهان ۷۵٫۲ میلیون دلار فروش داشته‌است.

"مرکز تجارت جهانی" کارگردان: اليور استون. فيلمنامه: آندره آ مک گروي بر اساس داستان واقعي جان مک لافلين، دانا مک لافلين، ويليام جيمنو، آليسون جيمنو. بازيگران: نيکلاس کيج، ماريا بلو، مايکل پنيا، مگي جايلنهال، جي هرناندز، استيون دورف، مايکل شانون. محصول ٢٠٠٦ آمريکا.

داستان فیلم از صبح ۱۱ ستامبر۲۰۰۱ شروع می شود. آنروز می توانست برای گروهبان پلیس (با بازی بسیار زیبای نیکلاس کیج) و همکارانش و هزاران نفری که در برجهای مرکز تجارت جهانی بکار مشغول شدند روزی عادی باشد که نشد. هواپیماها به برج ها برخورد کردند و باقی را همه در تلویزیونهای خود چند سالی است که می بینیم. اما چیزی که هرگز دیده نشد و این فیلم به ما نشان می دهد تلاش انسانهایی است که در زیر آوارهای این برج عظیم زنده بگور شدند و تعداد کمی از آنها نجات یافتند. فیلم به نمایش تقلای زنده ماندن گروهبان پلیس و یکی از افرادش در زیر خرابه های این برج می پردازد.

"فارنهایت 911" فیلم مستند مشهور ساخته فیلم ساز آمریکایی مایکل مور که نگاهی نقادانه به عملکرد جرج دبلیو بوش، جنگ با تروریسم و پوشش‌های خبری رسانه‌ها در آمریکا ارائه می‌کند.

این فیلم رکورد دار بیشترین فروش در بین فیلم‌های سیاسی از این دست می‌باشد و شاید مهمترین فیلم ساخته شده درباره ی حادثه ی 11 سپتامبر./ي2

برچسب ها: هالیوود ، تروریسم ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار