رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربایجان شرقی از تصویب طرحهای بالای 300 میلیون ریال به تعداد 107 مورد به مبلغ 422 میلیارد و 173 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان ميزان خسارت بخش کشاورزی استان در اثر زلزله را یک هزار و870 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در اثر این زلزله 73 مرکز نگهداری و پرورش دام، طیور و شیلات در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان دچار آسیب شدند.

وی در خصوص اقدامات سازمان جهادکشاورزی برای جبران خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی نیز گفت: تاکنون 864 هزار متر مربع از مناطق آلوده چهار شهرستان زلزله‌زده استان سمپاشی و ضدعفونی شده و بیش از 345 هزار متر مربع از اراضی برای نگهداری موقت احشام روستاییان این مناطق فنس‌کشی شده است.

محمدیان با بیان اینکه مبلغ 307 میلیون ریال غرامت بیمه محصولات کشاورزی تاکنون به روستاییان منطقه پرداخت شده است افزود: هماهنگی لازم با سازمان اتکا جهت خرید دام و محصولات کشاورزی به قیمت توافقی در مناطق حادثه دیده به عمل آمده است.

دبیر ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان با بیان اینکه برآورد می‌شود برای آغاز کشت پاییزه در مناطق زلزله‌زده 7500 تن بذر گندم و جو و 6 هزار تن کود مورد نیاز خواهد بود ادامه داد: با اتخاذ تمهیدات لازم تلاش می‌کنیم در زمان مناسب این نیازها را تامین کنیم.

رئيس سازمان جهادکشاورزي همچنین از تکمیل پرونده برای دو هزار و 800 نفر از خسارت‌دیدگان برای دریافت تسهیلات بانکی خبر داد.

وی به وجود مشکلات واگذاری اراضی ملی و تخصیص تسهیلات برای فارغ التحصیلان کشاورزی به دلیل کم سود بودن بخش کشاورزی و عدم امکان استخدام برای افرادی که از طرح توسعه بخش کشاورزی استفاده نمودند اشاره نمود.

محمدیان با بیان اینکه واحدهای صنعتی دام، طیور و شیلات خسارت دیده از زلزله مي توانند بتوانند از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی استفاده نمایند افزود : لیست واحدهای صنعتی کشاورزی آسیب دیده از زلزله فهرست شده و جهت اخذ تسهیلات ویژه در عرض یک هفته از طرف سازمان جهاد کشاورزی به معاونت برنامه ریزی استانداری اعلام مي شود. وی از تخصیص سرمایه درگردش ازاعتبارات طرح توسعه بخش کشاورزی برای تامین علوفه دامداران خبر داده و افزود: بانک کشاورزی جهت تامین سرمایه در گردش مورد نیاز بخش کشاورزی و حمایت از این بخش برابر روال سنوات قبلی اقدام مي كند. /س

برچسب ها: تخصیص ، سرمایه ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.