رئیس شورای شهر دماوند گفت: شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد به واسطه جایگاه ارزشمند خود، می توان به عنوان بزرگترین اجلاس سیاسی در تاریخ کشور دانست.

"محسن بخشی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: شانزدهمین اجلاس سران غیر متعهدها که به میزبانی ایران اسلامی با حضور سران و کشورهای عضو اجلاس در تهران برگزار شد را می توان یکی از بهترین و مهم ترین گردهمایی های بین المللی در جهان و نیز در کشور دانست.

وی با بیان اینکه جنبش عدم تعهد به عنوان بزرگ ترین مجموعه بعد از سازمان ملل با داشتن 120 عضو می تواند در حل بحران های منطقه ایی و بین المللی کارآمد باشد، تصریح کرد: اعضای جنبش عدم تعهد با توجه به جایگاهی که در نظام بین الملل دارند، می توانند اهداف و مسیر خود را به سوی ایجاد نظامی عادلانه در جهان سوق دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: ایران می تواند در سه سال مدیریت خود بر اجلاس سران عدم تعهد، نقش موثری را در گسترش جایگاه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جمهوری اسلامی و نیز جهان اسلام به عنوان یک فرصت ایفا نماید چرا که امروز تمامی اعضای جنبش با اهداف اجلاس آشنا هستند.

رییس شورای شهر دماوند با تاکید بر اهمیت جایگاه جنبش عدم تعهد در جهان با داشتن بیش از 75 درصد جمعیت دنیا، بیان داشت: ایران اسلامی در این سالها می تواند نقش اصلی و بسیار مهمی را در عرصه های بین المللی داشته باشد زیرا هدف تمامی اعضای اجلاس چیزی جز حفظ حقوق کشورهای موافق با صلح جهانی نیست. 

بخشی با اشاره به یکی از موضوعات مهم و اساسی در این جنبش، اذعان داشت: آنچه در اجلاس سران عدم تعهد توانست هویت و جایگاه حقیقی خود را بیان و به همگان معرفی نماید، دفاع از انرژی صلح آمیز هسته ایی بود زیرا این مهم در ایران با چالش هایی از سوی غرب مواجه گردید در حالی که جنبش عدم تعهد این انرژی را پشتوانه ای موثر می دانست.

وی با اشاره به شعار این جنبش به عنوان "صلح پایدار در سایه مدیریت مشترک جهانی" خاطرنشان کرد: امروز که جمهوری اسلامی ایران هدف سیاسی کشورهای غربی به ویژه آمریکا قرار گرفته است با حمایت جنبش عدم تعهد می توان در دفاع از حقوق به حق مردم گام برداشت که این اقدام در حفظ جایگاه حقیقی جنبش موثر می باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سخنان رهبر فرزانه انقلاب در باشکوه و مقتدرانه برگزار شدن اجلاس عدم تعهدها می تواند ارزشمندترین پیام باشد، تصریح کرد: حمایت های مردمی و نهادهای مختلف امنیتی، خدماتی و غیره در هرچه باشکوتر برگزار شدن اجلاس بسیار موثر بودند که می توان آثار آن را به واسطه حضور اصحاب رسانه در انعکاس اخبار برگزاری اجلاس به عینه دید.

بخشی برگزاری اجلاس عدم تعهد را در ایران شکستی دیگر برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: دشمن خود نیز اذعان دارد که ایران در برگزاری اجلاس عدم تعهدها به واقع خوش درخشیده است که با توجه به دستاوردهای آن، آینده روشنی در انتظار ایران است.

رییس شورای شهر دماوند بیان داشت: ایران در این سه سال با وجود داشتن مسئولان کارآمد می تواند نیازهای اجلاس را بیشتر شناخته و نسبت به رفع آن اقدام کند.

این مقام مسئول ادامه داد: داشتن یک دبیرخانه دائمی می تواند برای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک فرصت ارزشمند و ماندگاری باشد زیرا داشتن یک پایگاه ثابت در حفظ و ماندگار ساختن بنیان های فکری اسلامی و دینی با توجه به اهداف نظام موثر است./س

برچسب ها: اجلاس ، عدم تعهد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.