یک مسئول وزارت کشور لیبی روز چهارشنبه در بازگویی ماجرای حمله افراد مسلح به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی گفت آمريکايي ها ابتدا به تظاهرکنندگان در بنغازي تيراندازي کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ونیس الشارف" معاون وزارت کشور لیبی در این باره گفت : گروهی از مسلمانان در اعتراض به یک فیلم ضد اسلامی در مقابل کنسولگری آمریکا در بنغازی تظاهرات می کردند که افرادی که هدف از آنها بر هم زدن نظم و اوضاع امنیتی بود در میان این تظاهرکنندگان نفوذ کردند اما اوضاع زمانی بحرانی شد که محافظان آمریکایی این کنسولگری به سوی تظاهرکنندگان تیراندازی کردند، تظاهرکنندگان فقط می خواستند پرچم آمریکا را از ساختمان پایین کشیده و به آرامی به تظاهرات خود ادامه دهند و ابدا قصد حمله به ساختمان کنسولگری را نداشتند ولی تیراندازی آمریکایی ها خشم مردم را برانگیخت و دو آمریکایی در این میان کشته شدند.

وی در ادامه گفت: ما دیپلمات های آمریکایی و کارمندان کنسولگری را به مکانی که تصور می کردیم امن است، بردیم ولی به این مکان هم حمله شد و دو آمریکایی دیگر هم کشته شدند.

این مقام وزارت کشور لیبی خاطر نشان کرد سی و دو تبعه آمریکایی و اجساد چهار دیپلمات کشته شده این کشور به فرودگاه بنغازی برده شدند. در آنجا هویت سفیر آمریکا شناسایی شد.

وی به این موضوع که کریس استیونس سفیر آمریکا در لیبی چه زمانی و در چه محلی کشته شد اشاره ای نکرد.

این در حالی است که برخی دیگر از مقامات امنیتی لیبی، شرح این حادثه را به گونه ای کاملا متفاوت بیان کرده اند ولی در عین حال این منابع نیز به شرایط زمانی و مکانی کشته شدن سفیر آمریکا اشاره ای نداشته اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار