لیبی از واشنگتن به سبب مرگ سفیر و سه تن از کارکنان آمریکایی در حمله ای به کنسولگری آمریکا در بنغازی در شرق لیبی، عذرخواهی کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد المقریف رئیس کنگره ملی عمومی لیبی ( بالاترین نهاد سیاسی کشور) در کنفرانسی خبری گفت: ما از دولت و ملت آمریکا و کل جهان به سبب آنچه اتفاق افتاد، عذرخواهی می کنیم.

احمد یوسف المقریف در کنفرانس خبری در طرابلس درباره حمله دیروز به کنسولگری آمریکا در بنغازی ، گفت ریاست کنگره ملی و دولت انتقالی تجاوز جنایتکارانه دیروز به کنسولگری آمریکا در بنغازی را که به مرگ سفیر آمریکا و سه نفر از همراهانش و زخمی شدن شماری از افراد و وارد شدن خسارتهای زیاد به ساختمان کنسولگری و وسایل آن منجر شد، به شدت محکوم می کنند. تاکید می کنیم که این اقدام با تعالیم دین اسلام و ارزش های ما تعارض دارد. در حالی که هرگونه تلاش برای اهانت به حضرت محمد (ص) یا اهانت به مقدسات و عقیده مان را به شدت محکوم می کنیم، استفاده از زور و کشتار افراد بیگناه به عنوان شیوه ای برای بیان این مواضع را رد و به شدت محکوم می کنیم.
 
المقریف افزود این اقدام جنایتکارانه با چند تلاش همزمان شده است که افرادی پشت آنها هستند که برای مانع تراشی در برابر تجربه دموکراسی در لیبی تلاش می کنند و سعی دارند از ایفای نقش واقعی کنگره ملی و دولت جلوگیری کنند و بر اقداماتی که انجام شده و در بدست آوردن برخی از سران رژیم سابق به ویژه عبدالله السنوسی رئیس سابق سرویس اطلاعاتی لیبی نمایان می شود ، تاثیر بگذارند. این افراد همچنین سعی دارند خوشحالی مردم لیبی را از بین ببرند.

شاهدان به نوبه خود گزارش دادند مهاجمانی که به پخش فیلمی ضداسلامی اعتراض داشتند همچنین در این حمله از بمب های دست ساز استفاده کردند.

یک منبع دیگر دستگاه های امنیتی در بنغازی اعلام کرد اعضای دستگاه های امنیتی لیبی که از این مکان مراقبت می کردند پس از غافلگیری و مشاهده شدت خشونت ها ،این مکان را ترک کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار