استاد علوم سياسي دانشگاه شهيد بهشتي درباره اهانت به پيامبر اكرم (ص) در فيلمي آمريكايي گفت: توهين در اين فيلم ‌به هر هدفي صورت گرفت به ضرر خود آمريكائيها و صهيونيست‌ها تمام شد زيرا قطعا در روزهاي آينده در ساير كشورهاي اسلامي مردم در اعتراض به اين اقدام راهپيمايي خواهند كرد و چهره خبيث اين جنايتكاران بيشتر نمايان مي‌شود.

محمدرضا مرندي  استاد علوم سياسي دانشگاه شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره اهانت به پيامبر اكرم (ص) در فيلمي آمريكايي و اعتراض مردم مصر و ليبي و به آتش كشيدن پرچم آمريكا در سفارت آمريكا در مصر اظهار داشت: يكي از انگيزه تهيه‌كنندگان صهيونيست‌ و غربي براي تهيه اين قبيل فيلم‌ها عادي‌سازي مسئله اهانت به مقدسات اسلام و مسلمين است.

وي تصريح كرد: يكي ديگر از دلايل تهيه اين فيلم‌ها سنجش ميزان حساسيت مسلمانان جهان و انحراف افكار عمومي است.

اين استاد علوم سياسي در ادامه افزود: اين اقدام، عمل ناشايستي است كه نه تنها با مبناي حقوق بشر اسلامي، بلكه با حقوق بشر غربي نيز در تعارض است.

مرندي خاطرنشان كرد: در حال حاضر بيداري اسلامي منطقه را فراگرفته است بخصوص مردم مسلمان مصر كه به تازگي آزاد شده‌اند و نسبت به اعتقادات و باورهاي خود حساسيت نشان مي‌دهند.

وي در ادامه گفت: توهين در اين فيلم ‌به هر هدفي صورت گرفت به ضرر خود آمريكائيها و صهيونيست‌ها تمام شد زيرا قطعا در روزهاي آينده در ساير كشورهاي اسلامي مردم در اعتراض به اين اقدام راهپيمايي خواهند كرد و چهره خبيث اين جنايتكاران بيشتر نمايان مي‌شود.

وي تصريح كرد: احتمال دارد مسلمانان منطقه دولت‌هاي خود را تحت فشار قرار بدهند كه نسبت به دولت آمريكا موضع گيري کنند اما اين مسائل به هيچ وجه در جهت منافع آمريكا نخواهد بود.

عضو شوراي مركزي كانون دانشگاهيان گفت:‌ دولت نسبتا اسلام‌گراي مصر كه به تازگي به قدرت رسيده است و ماهيت اصلي آن هنوز چندان مشخص نيست،‌ حتي اگر به ظاهر نشان دهد آنچنان نسبت به مسائل اسلامي بي اعتقاد نيست، اما اين اقدام در چشم‌انداز روابط مصر و آمريكا تاثير منفي خواهد گذاشت.

 انتهاي پيام/

برچسب ها: مرندی ، علوم ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار