درخواست معترضان مصری برای قطع روابط این کشور با آمریکا

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد که معترضان مصری، قطع کامل روابط این کشور با آمریکا را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،به گزارش این شبکه،هزاران مصری در اعتراض به ساخت فیلمی که به حضرت محمد(ص) توهین می کند در برابر سفارت آمریکا در قاهره تجمع کردند. این فیلم از سوی قبطی های خارج از مصر با همکاری تری جونز کشیش آمریکا تولید شده است.

معترضان پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و خواهان قطع روابط مصر با آمریکا شدند. نمایندگان کلیسای مصر اعلام کردند ساخت این فیلم به هدف ایجاد فتنه میان مسلمانان و مسیحیان در مصر بوده است.

اسلام ابوالمجد خبرنگار این شبکه در قاهره در گزارشی در این زمینه افزود: مصری ها با تظاهرات گسترده در برابر سفارت آمریکا خواهان قطع روابط قاهره با واشنگتن شدند. در سالگرد حادثه یازده سپتامبر، مصری ها خواهان عدم تعامل با آمریکایی شدند که آن را که دشمن ملت مصر نامیده اند.

همچنین در این تظاهرات شماری از قبطی های مصر نیز شرکت داشتند و این مسئله را مورد تاکید قرار دادند که به شدت مخالف این فیلم هستند و از آمریکا خواستند رسما عذرخواهی کند.

 این اقدامات آمریکا بیانگر تلاش این کشور برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسیحیان و مسلمانان مصر است.

یک معترض مصری گفت: از آمریکا می خواهیم با نمایش این فیلم مخالفت کند. از محمد مرسی رئیس جمهور مصر نیز می خواهیم سفر خود به کشورهای اروپایی را لغو کند چرا که این کشورها به قبطی های خارج از کشور در تولید این فیلم کمک کردند.

شیخ محمد صلاح عضو هیئت شرعی حقوق و اصلاح گفت: آمریکا نمی خواهد روابط خوبی با جهان اسلام داشته باشد. در صورتی که چنین روابطی داشته باشد نمی تواند جهان را اشغال کند.

ویکتور نجیب از فعالان قبطی مصر گفت: آمریکایی ها می خواهند میان مسیحیان و مسلمانان مصر تفرقه فرقه ای ایجاد کرده تا زمینه را برای دخالت خارجی در این کشور پیدا کنند. باید مسیحیان و مسلمانان مصر وحدت خود را حفظ کنند.
برچسب ها: مصر ، امریکا ، سفارت ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار