سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه:

ایران برخلاف عربستان مشتاق حل بحران سوریه است

سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه بر آمادگی کشورش برای تعامل با هرگونه ابتکار به منظور حل بحران در سوریه تأکید و اعلام کرد : ایران بر خلاف عربستان سعودی ، مشتاق است که این بحران حل وفصل شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، جهاد مقدسی در گفتگوی شبکه تلویزیونی المنار از اصولی که مصر در نشست چهارجانبه در قاهره در خصوص مخالفت با مداخله خارجی و تلاش برای یافتن راهکار سیاسی برای بحران سوریه مطرح کرد، استقبال کرد.

مقدسی گفت : فقط موضع سوریه مهم نیست بلکه موضع شرکت کنندگان نیز اهمیت دارد اگر به نقشه کشورهای شرکت کننده نگاه کنیم از طرف دوست ایرانی اشتیاق زیادی وجود دارد و نشانه جدی برای تعامل نیز مشاهده می شود و این را در سخنان معاون وزیر خارجه (ایران) می توان دید.

سایر کشورها مانند عربستان اشتیاقی به این نشست و کمیته چهارجانبه ندارند و حتی استقبال خود را از برگزاری این نشست اعلام نکردند زیرا با سیاست آنها برای بحرانی کردن وضع سوریه مغایرت دارد.

وی افزود: متأسفانه ترکیه کسی را که به این نشست فرستاده بود در سطح سفیر بود. امیدواریم این نشستها برای تشکیل جلسه و گرفتن عکس یادگاری نباشد بلکه نشست سازنده باشد و آنها درباره موضعشان در قبال سوریه که بنیانگذار اتحادیه عرب است تجدید نظر کنند. مهم ترین موضوع آن است که از یک طرف به ضرر طرف دیگر حمایت نشود و هدف شرکت کنندگان نیز مصلحت امنیت ملی سوریه و آروزها و انتظارات همه سوریها باشد.
برچسب ها: سوریه ، مقدسی ، مصر ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار