تابه حال در شهر با مناظری چون ساختمانهای شیک در کنار خانه هایی کلنگی و در خیابان ها ماشین های مدل پایین را در کنار ماشین های آخرین سیستم دیده اید که هر یک از آنان خبر از فاصله طبقاتی در جامعه می دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فاصله طبقاتی در کشورها بر قشر فقیر عاری از مشکل نیست و طبق تحقیقات انجام شده دزدی ، سرقت ، آدم ربایی و فروش مواد مخدر از مشکلات به وجود آمده از این فاصله که در جامعه به روشنی قابل رویت می باشد.

یک آسیب شناس اعلام کرد: فاصله طبقاتی از جمله آسیب های اجتماعی است که می توان گفت راه اصلاحی برای آن وجود ندارد و فقط می توان با آگاه سازی که همیشه همه چیز را پول فرانگرفته مردم را هشیار کرد تا جوانانی که از اين معضل رنج می برند به جای ارتکاب به جرم برای رسیدن به آنچه می بینند به دنبال خوشبختی های دیگری باشند که شاید هیچ گاه در بین متولین وجود نخواهد داشت.

زائری در رابطه با اینکه خانواده نخستین کلاس برای پیشگیری ارتکاب جرم از این تضاد است، خاطر نشان کرد:‌ خانواده هایی که خود را در سطح متوسط و یا فقیر جامعه می شمارند که البته فقر آنان فقط جنبه مادی دارد می توانند با نشان دادن کمالات انسانی و خوشبختی در زندگی که حتی بدون پول و ثروت هم به دست می آید به فرزندانشان گوشزد می کنند که به خاطر ثروت نداشته هیچگاه دست به خطا نزنند.

وی دیگر کارهای مفید را برخورد آگاهانه جامعه برشمرد و اذعان داشت:‌ اگر در جامعه مردم به دید دیگری به انسان مستضعف مالی نگاه نکنند و به شأن و شخصیت آن نظاره گر باشند و نسبت به آن دید خوبی داشته باشند می توان گفت که دیگر جوانی به خاطر حسرت ثروتی که ندارد دست به بزه و کلاهبرداری نمی زند.

زائدی اعتقاد به خدا و ایمان به او از دیگر عوامل پیشگیری این تضاد دانست و تصریح کرد: می توان رد خانواده هایی که به طور قلبی به خدا ایمان دارند مشاهده کرد که جرم و جرائم در آن ها پائین بوده و در عین سادگی هیچ توقع بی جا و غیر منتظره ای را ندارند که شاید حاکی از آن باشد که خدا را رازق می دانند و کم روزی دادنش را حکمت و این را نیز به فرزندان خود آموزش می دهند که صلاح خلق را خدا بهتر می داند و ملاک برتری انسان ثروت و مقام نیست بلکه تقوای آنان به خدای یگانه است.

گفتنی استکه حتی ثروتمندان نیز براین معتقدند که هیچ گاه پول خوشبختی نمی آورد و خوشبختی واقعی از درون انسان ساطع می شود که نشانه های آن می تواند دور هم نشینی ها قصه های پدر بزرگ و مادر بزرگ با هم خندیدند ، با هم غم خوردند و با هم غذا خوردند و با ناراحتی هم ناراحت شدند و به یاری یکدیگر شتافتند باشد که هیچ کدام ازاین مسائل را نمی توان با پول خرید. /ز
گزارش از مهدی محسنی  

برچسب ها: خوشبختی ، انسان ، ثروت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار