فرماندار ري گفت:تهران ده ها سال غير قانوني به ري ورود و ارتزاق کرده که با اجراي قانون بعد از48 سال ري نفس خواهد کشيد.

فرماندار شهرستان ري در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: جدايي ري از تهران را قبول نداريم اين عبارت درست نيست در واقع اين  تهران است که  ده ها سال غير قانوني به بخش مرکزي ري ورود کرده و با استقرار شهرداري با دخالت در مديريت اين بخش از درآمد هاي آن  نيز ارتزاق کرده است اما حالا بعد از گذشت  48 سال دولت مي خواهد قانوني را که از سال 1343 مغفول مانده اجرا کند که نياز به آيين نامه جديد ندارد.
امير حسين باقرن‍‍‍ژاد  ادامه داد: با اجراي اين طرح  علاوه بر اينکه ما قانون را اجرا کرده ايم از يک تخلف هم جلوگيري مي کنيم در اين قانون آمده که هر شهري که به لحاظ وجود يک سري شاخص ها از حد نصاب عبور کند بايد با استقرار شورا وشهرداري  در همان شهر مستقل شود . اين درحاليست که بايد از مسولان پرسيد که چرا تا به امروز  در اجراي آن تعلل کرده اند نه اينکه اصرار در متوقف کردن اين طرح داشته باشند .
وي اظهار داشت:هم اکنون  در شهرستان ری 3 شهرداري و 3 شوراي شهر  مستقل در  کهریزک ، باقرشهر وحسن آباد داريم و تنها در بخش مرکزی به لحاظ اینکه شهرداری منطقه 20 تابع شهرداری تهران بوده تاکنون  شورا و شهرداری مستقل نداشتیم و با توجه به قانون، شهرستان ری باید شورا و شهرداری مستقل داشته باشد.
 
ري را رها کنيد تا بيشتر متضرر نشويد/آقايان بايد  از مردم ري عذر خواهي کنند
 
وي با اشاره به درآمدهاي ساليانه ري گفت: آقايان مي گويند درآمد  شهرري ساليانه 30 تا 50 ميليارد است و هزينه اي که شهرداري در ري مي کند بين 270 تا 300ميليارد است اين درحاليست که معاون شهردار تهران هفته اي پيش عنوان کرد درآمد ري در سال گذشته  123ميليارد و هزينه اي مصرفي شهرداري 205 ميليارد بوده که با اين حساب تفاوت کمتر مي شود اما اگر مسئولان بيشتر يررسي کنند اين تفاوت کمتر وحتي درآمد ري بيشتر عنوان خواهد شد با اين تفاسير اگر ري براي تهران درآمد زايي ندارد آن را رها کنند تا بيشتر متضرر نشوند . 
 وي در ادامه اضافه کرد: صحبت هاي بعضي از مسئولان توهين به مردم ري است  مي گويند شهرداري عوارض مناطق 1و2 را در شهرري هزينه مي کند اين در حاليست که شهرري ساليانه نزديک به 500ميليارد تومان درآمد دارد و تهران از درآمد هاي ري تغذيه مي کند و هم اکنون نگران منافع خود است .
وي افزود : با استقلال ري اين درآمد ديگر از ري خارج نمي شود و با توجه به  ظرفيت هاي بالا ي اين شهر  در خود ري صرف آباداني آن  مي شود .
باقرنژاد تصريح کرد: مسئولان بايد مراقب باشند چرا که در مرز خيانت و خدمت حرکت مي کنندوما بايد جوابگو آيندگان هم باشيم اگر ادله اي ديگر نداريد پس فرافکني نکنيد. چرا که رضايت خداوند در رضايت مردم است و اين اتفاق به نفع مردم خواهد بود.
فرماندار ري ادامه داد:
نخستين هديه رئيس جمهور به مردم ري  اجرا شد و فرمانداري به فرمانداري ويژه ارتقا يافت که به تبع آن 10 اداره از ادارات ما نيز ارتقا خواهند يافت که فرآيند آن درحال انجام است که با این ارتقا اعتبارات شهرستان ري هم  افزایش پیدا می کند و با توجه به اصلاحاتی که در ردیف بودجه استانی رخ خواهد داد اعتبار خوبی برای تمامی حوزه ها اختصاص پیدا خواهد کرد.
فرماندار ري خاطرنشان کرد:   دومين هديه  رئيس جمهور که استقلال  بخش مرکزي ري است مراحل مقدماتي آن طي شده ودر حال انجام است وتا چند روز آينده شهردار شهرري معرفي خواهد شد تا به تمام اين سخنان پايان دهداين درحاليست که با  تشکیل شهرداری مستقل امور مدیریتی بخش مرکزی توسط خود ری اداره می شود و سال آینده هم همزمان با انتخابات سراسری شوراها، شورای اسلامی ری هم تشکیل می شود و از سال بعد شهردار ری هم توسط شورای این شهر انتخاب می شود. /ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار