پدرشان 26ساله بود که ايشان زاده شد، دوازده تا پانزده سال بنابر اختلاف از عمر شریفش را در کنار جد بزرگوارش امام سجاد(ع) و نوزده سال را در کنار پدرش امام باقر(ع) گذراندند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران امام جعفر صادق (ع) امام ششم شیعیان در هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه متولد شدند کنیه ایشان ابوعبداله و لقبشان صادق می باشد.

عصر امام صادق (ع) یکی از طوفانی ترین ادوار تاریخ اسلام است عصر آن حضرت عصر برخورد مکتب ها و ايده ئولوژي ها و عصر تضاد افکار فلسفي و کلامي مختلف بود.

امام صادق(ع) دارای قلبی روشن به نور الهی و در احسان و انفاق به نیازمندان مانند اجداد خود بود. ایشان در نگاه اهل سنت به عنوان یکی از عترت پیامبر مورد احترام بوده و به عنوان مرجع علمی و دینی شناخته شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم رزاقی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: امام صادق (ع) پیشوای ششم مسلمین در 17ربیع الاول در مدینه به دنیا آمد و در سن 65سالگی در قبرستان بقیع در کنار مرقد پدر بزرگوارشان به خاک سپرده شدند.

وی ادامه داد: امامت امام صادق از 114 هجری بعد از شهادت امام باقر شروع و تا 148 ادامه پیدا کرد که این مدت مصادف با اواخر دوره خلافت امویان و ابتدای خلافت عباسیان بود.

رزاقی اظهار داشت: عصر آن حضرت جنبش فرهنگی، علمی بوده و ايشان از فعالیتهای سیاسی گریزان نبودند و در تمامی این عر صه ها فعالیت داشتند.

وی تصریح کرد: بیداری افکار،احیای تفکرات شیعی، نشر علوم مختلف، تنظیم خط فکری سیاسی برای شیعیان از مهمترین تلاشهای امام صادق (ع) بوده که همه این اهداف را از دو راه آموزش علوم و از راه ساختن مدلها و الگو ها که این اهداف را تأمین کرد حاصل شد.

اين کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: امام صادق(ع)  از دو سلسله بنی امیه و بنی عباس سختی ها و آزارها و بی مهری های فراوان دید ولی ايشان به ترویج و تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) پرداختند. /ل

گزارش از ریحانه جمشیدی

برچسب ها: امام صادق ، سجاد ، شیعیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار