مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی از برگزاری پنجمین دوره جشن های مردمی«زیر سایه خورشید» در یکصد شهر در 22 استان ایران ، 13 شهر و 4 کشور جهان خبر داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره ای،جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، جواد محمدزاده مقدم با بیان اینکه جشن های «زیر سایه خورشید» تاثیرگذارترین برنامه دهه کرامت محسوب می شود، گفت: این جشن ها علاوه بر 22 استان ایران، در 4 کشور لبنان، عراق، افغانستان و هندوستان نیز توسط تشکل های مردمی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار استان های کردستان، لرستان و هرمزگان میزبان کاروان های «زیر سایه خورشید» خواهند بود .

محمدزاده مقدم افزود: بخش بین المللی این امر با برنامه ریزی و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات، وزارت امور خارجه، جامعه المصطفی و سایر نهادهای بین المللی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه اجرایی جشن های «زیر سایه خورشید» در موسسه خدمات مشاوره ای مستقر و برگزاری این جشن ها با همکاری معاونت تبلیغات و ارتباطات، شورای عالی فرهنگی،معاونت اماکن، اداره کل روابط عمومی و معاونت املاک آستان قدس رضوی صورت می پذیرد.

محمدزاده مقدم با اشاره به اینکه در کاروان های اعزامی به شهرهای مختلف، حسب تاکیدات تولیت عظمی آستان قدس رضوی یک نفر مبلغ دینی حضور خواهد داشت ،تصریح کرد: امید داریم بتوانیم از این ظرفیت برای ترویج و تبلیغ اندیشه های رضوی و رسیدن به شبکه ی مردمی جوانان رضوی بهره برداری کنیم.

وی در ادامه با توجه به همزمانی دهه کرامت و هفته دفاع مقدس از دو برنامه ویژه در جشن های امسال خبر داد و گفت: جشن ویژه زوجین و برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با آنان از مهم ترین برنامه های این جشن ها و همچنین انتشار کتاب شهدا و امام رضا(ع) در بیست هزار نسخه، نرم افزار زير سايه خورشيد، هفت كارت پستال نفيس، كتاب‌هايي به زبان بومي و محلي و... براي جشن‌هاي داخل و خارج از كشور طراحي شده است تا ميان عموم شركت‌كنندگان توزيع شود.

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای،جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی عنوان کرد: عیادت از بیماران، برگزاری جشن های دانش آموزی و دانشجویی و طراحی بسته های فرهنگی متناسب با زبان بومی کشورهای شرکت کننده در جشن ها از دیگر برنامه های امسال خواهد بود./س


برچسب ها: آستان ، قدس ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.