سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در واکنش به کشتارهای اخیر عراق گفت: ما از دلیل وقوع این حادثه اطلاعی نداریم ولی هرگونه کشتاری در عراق را محکوم می کنیم.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ فرهان حق در نشست خبری افزود: تاکنون رابطه ای میان کشتار و حکم محکومیت به اعدام طارق الهاشمی در اختیار نداریم و هیات همکاری سازمان ملل در عراق موضوع محاکمه معاون رئیس جمهوری عراق را از نزدیک دنبال می کند.
 
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: کارشناس حقوق بشر نیز روند محاکمه را دنبال می کند و هرگونه نگرانی در این زمینه با دولت عراق در میان گذاشته خواهد شد.وی درباره سوریه هم گفت: آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که بیش از دویست و پنجاه هزار آواره سوری در نواحی اطراف کشور ثبت نام شده اند و یا قرار است ثبت نام شود.
 
وی افزود: آنتونیو گوترس،کمیسر عالی پناهندگان سه شنبه در اردوگاهی در اردن با آوارگان سوری دیدار و پس از آن تاکید کرد که اردوگاه یاد شده نیاز به کمکهای بسیار بین المللی دارد و وضعیت موجود غیرقابل است.فرهان حق گفت: آوارگان سوری به کارمندان آژانس پناهندگان گفته اند که حملات هوایی در روستاها و نواحی اطراف مرزهای مشترک سوریه و اردن ادامه دارد.  
 
وی افزود: با توجه به روند درگیری ها در سوریه، روزانه نزدیک به دو هزار نفر از شهروندان سوری وارد اردن می شوند.سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: گوترس با پادشاه، نخست وزیر و وزیرخارجه اردن دیدار و درباره وضعیت آوارگان سوری گفتگو کرده است .
 
وی افزود: از سوی دیگر برنامه جهانی بهداشت نیز برای ارزیابی چگونه قاطعیت بخشیدن به حضورش در حمص هفته گذشته از آن شهر دیدار و تاکید شده است که با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان ارائه امدادهای انساندوستانه دشوارتر خواهد شد.
برچسب ها: بان کی مون ، عراق ، انفجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار