معاون شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشورگفت: بودجه بیشتری ازشهرداري‌هاي كشور به شهرداري تهران اختصاص دارد و این بی عدالتی در توزیع سرانه شهروندی موجب افزايش حجم مهاجرت به تهران شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حميدرضا صارمي در مراسم اختتاميه نمايشگاه و همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي شهرداري‌های کشور، با اشاره به بي‌عدالتي در توزيع سرانه شهروندي و افزايش حجم مهاجرت به تهران اذعان داشت: كل بودجه شهرداري‌هاي كشور در سال گذشته منهاي سرمايه‌گذاري، حدود 14هزار ميليارد تومان بوده است که از اين رقم 10 هزار ميليارد تومان به شهرداري تهران تعلق داشته و بخش قابل توجهي از 4000 ميليارد تومان باقيمانده نيز به شش كلانشهر ديگر كشور اختصاص يافته است.

صارمی با اشاره به ویژگی های قابل تاملی كه در اختيار كشور قرار دارد، افزود: ايران دومين كشور دارنده گاز، ششمين كشور دارنده نفت و داراي بيش از 7 هزار و 200گونه گياهي است؛ در حالي كه شمار گونه‌هاي گياهي در كل اروپا 2 هزار گونه است.

معاون شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور با اشاره به ساختار سنتي شهرداري‌های سراسركشوراظهار داشت: در حال حاضر اساس كار شهرداري‌ها دريافت عوارض از شهروندان است، در شرايطي كه كل بودجه عمراني كشور در سال 24هزار ميلياردتومان است، رقم ناچيزي در اين ميان به شهرداري‌ها اختصاص مي‌يابد.

صارمی تصریح کرد: شهرداري‌ها هم براي تامين نيازهاي خود ناچار نرخ عوارض را افزايش مي‌دهند كه اين اقدام موجب مشكلاتي در فضاي كسب و كار مي‌شود و در چنين شرايطي شهروندان نقش تعاملي با شهرداري‌ها ندارند.

وی ادامه داد: به دليل نبود منابع پايدار درآمدي بسياري از طرح ‌ها بر زمين مانده است، و شهرداران ناچار به تراكم‌فروشي مي‌شوند و سيما و منظر شهري نيز دچار تهديد مي‌شود.

معاون سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور با اشاره به350 هزار ميليارد تومان سرمايه سرگردان در داخل كشوربیان داشت: 350هزار ميليارد تومان سرمايه سرگردان در داخل كشور وجود دارد كه به دليل بي‌برنامگي، وارد بازار ارز، سكه يا مسكن شده و مشكلات زيادي را در اين بازارها ايجاد مي‌كند.

وي همچنين بر ضرورت استفاده از سرمايه ايرانيان خارج از كشور تاكيد كرد و گفت: از ميان 161 كشور، ايران از نظر سرعت صدور پروانه در رتبه 149 قرار دارد كه اين وضعيت مطلوبي براي جذب سرمايه‌گذار نيست.

معاون سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور خاطر نشان کرد: براي جذب سرمايه‌گذار نبايد به دنبال كسب سود بيشتر به نفع خود باشيم؛ چرا كه به هر حال سرمايه‌گذاران بايد سودي بيش از بهره بانكي نصيب‌شان شود تا نسبت به سرمايه‌گذاري رغبت پيدا كنند./ل


برچسب ها: بی عدالتی ، توزیع ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار