کلیساهای خانگی، منازلی هستند که کشیشان دروغین منتسب به مسیحیت و یا افراد مرتد تازه جذب شده، مالکیت در آنها فعالیت می کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، کلیساهای خانگی محل‌هایی هستند که از سوی سازمان‌های کلیسایی با مبالغ قابل توجهی به اجاره در آورده می‌شوند تا توسط مالک، امورات جذب در آنها صورت بگیرد.

این مکان‌ها عمدتا شاهد رجوع جوانان تازه جذب شده هستند. همچنین برخی از کتب، سی‌دی‌ها و جزوات شب‌نامه‌ای و وبلاگ‌های اینترنتی، از این اماکن تهیه و توزیع و بروزرسانی می‌شوند.

بیشترین آمار در خصوص کلیساهای خانگی مربوط به شهرهای تهران، کرج و رشت است. بررسی‌ها به عمل آمده نشان دهنده این مهم است که گروه‌های مبلغ انجیل، طیف وسیعی از اغواگران زن را در اختیار دارند و از این گروه برای جذب افراد مذکر بهره‌برداری می‌کنند. این گروه از افراد با سخنرانی و تبلیغ چهره به چهره در محافل و با راه‌اندازی وبلاگ و چت کردن مبادرت به جذب جوانان هوس‌باز می‌کنند.

 


تبلیغات شهری مسیحیت شامل طیف وسیعی از اقدامات می‌شود. دیوارنویسی، ترسیم صلیب بر روی دیوار اماکن عمومی و خصوصی، توزیع رایگان کتاب‌هایی نظیر «بهای محبت»، «‌حیات در مسیح»‌، «تشبه به مسیح»، «‌دروس مقدماتی»، «زندگی تازه»، «آشنایی با کتاب مقدس»، «عیسی کیست؟»‌، «‌کلیسا»، «بشارت شخصی»، «اخلاقیات کتاب مقدس»، «چگونه باید دعا کرد؟»، «چگونه کتاب مقدس را دعا کنیم؟»،«‌روح القدس دوست و یاور شما»، «پرستش مسیحی»، «‌خادم مسیحی»، «‌ازدواج و خانواده»، «طرح الهی-انتخاب شما»، «راهنمای مطالعه انجیل یوحنا»، «اصول اعتاد ما»، «‌ماموریت کلیسا»، «خدمت تعلیم»، «‌مسیحی در جامعه» و ...، توزیع سی‌دی‌های تبلیغی رایگان نظیر «عشق»، «خدا محبت است»، «کتاب آفرینش»، «‌داستان خدا» و ... نیز از این دست اقدامات هستند.

طبق گزارشات اخیراً در برخی از شهرهای مذهبی از جمله قم و مشهد  تعدادی کلیسای خانگی شناسایی شده است.
باتوجه به این موضوع که در ایران اسلامی مسیحیان دارای کلیسا می‌باشند این اقدام را نوعی برنامه ریزی جهت ایجاد انحراف و اختلاف در میان ادیان عنوان کرد.
در این خصوص بررسی‌های صورت گرفته که در اینباره رد سرگروه یکی از این تیم‌های خانگی زده شده که دریافتیم این افراد طی یک سال سفرهای متعددی به برخی کشورهای خارجی داشته‌اند.
همچنین پاپ بندیکت شانزدهم در دیدار با نمایندگان کلیسای کاتولیک ایران تشکیل کلیساهای خانگی را یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای تبلیغ مسیحیت در ایران ارزیابی کرده‌است.


اهداف کلیساهای خانگی در ایران
شاید با شنیدن نام کلیسای خانگی این سوال در ذهن بسیاری پیش بیاید که چه طور یک کلیسا می‌تواند یک خطر برای دین ستیزی و حذف این عنصر الهی از زندگی مردم باشد. مگر دین مسیحیت جزو ادیان رسمی جمهوری اسلامی ایران نیست و در قانون اساسی به آن اشاره نشده است؟ شاید بتوان پاسخ این سوال‌ها را با این سوال داد که چرا با توجه به وجود صد‌ها کلیسای فعال در سطح کشور و اجازه برگزاری آزادانه مراسمات مذهبی، کلیسهای خانگی که جنبه مخفی دارند، در حال شکل گیری است؟


آن چیز که برخی از دستگیر شدگان کلیساهای خانگی به آن اعتراف کرده‌اند، این است که این اماکن که نام کلیسا را بر خود نهاده‌اند نه تنها مکانی برای عبادت نیست بلکه به مکانی برای ترویج عقاید ضد دینی به ویژه اسلامی و مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است. به گفته این افراد، مسئولان این کلیسا‌ها به هیچ وجه دین مسیح را تبلیغ نمی‌کنند و فقط قصدشان کم کردن تعداد جوانان مسلمان و دین گریز کردن آن‌ها است و تحت هیچ شرایط برایشان مهم نیست که چقدر به مسیح ایمان دارند. بنابراین این اماکن به محلهای برای ترویج موضوعات غیراخلاقی و اعمال خلاف عرف و مذهب تبدیل شده است.

هشدار رهبر معظم انقلاب در مورد کلیساهای خانگی
رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال ۱۳۸۹ در سفرشان به قم و در اجتماع مردم این شهر با اشاره به تهدیدهای کلیساهای خانگی برای تضعیف اعتقادات دینی مردم در کشور فرمودند: «… براى اینکه ایمان مردم را به اسلام و مقدسات اسلامى کم کنند. در داخل کشور، از طرق مختلف، پایه‌هاى ایمان مردم، بخصوص نسل جوان را متزلزل کنند؛ از اشاعه‌ى بى‌بندوبارى و اباحیگرى، تا ترویج عرفانهاى کاذب – جنس بدلى عرفان حقیقى – تا ترویج بهائیت، تا ترویج شبکه‌ى کلیساهاى خانگى؛ این‌ها کارهائى است که امروز با مطالعه و تدبیر و پیش‌بینى دشمنان اسلام دارد انجام می‌گیرد؛ هدفش هم این است که دین را در جامعه ضعیف کند.»

این، موضوعی است که می توان با خواندن گزارش تکان دهنده روزنامه اصولگرای "جوان" به راحتی بدان پی برد. طبق گزارش این روزنامه، تنها در شهر مقدس مشهد 200 کلیسای خانگی کشف شده است.
البته ناگفته پیداست که اسلام گریزی در جامعه ما در برابر اعتقادات دینی اکثر قریب به اتفاق مردم مسلمان کشورمان، هنوز ناچیز است اما نمی توان از کنار همین میزان نیز با بی اعتنایی گذشت و وجود شگفت انگیز این همه کلیسای خانگی، آن هم در شهر مذهبی و مقدسی مانند مشهد را نادیده گرفت.
در واقع، منظور از ناچیز بودن این روند، قیاس آن با کلیت جامعه دینی ماست والا باید اذعان داشت که موضوع به این سادگی ها هم نیست چه آنکه وقتی در مشهد الرضا (ع) چنین وضعیتی حاکم باشد باید با نگرانی بیشتری به واکاوی موضوع در شهرهای دیگری مانند تهران پرداخت.

متاسفانه تبلیغ دین در جامعه ما، عمدتا در گفتار متوقف مانده و کمتر به جنبه های عملی تبلیغ پرداخته شده است. این نکته ای است که متولیان دین در جامعه که درد دین دارند باید بدان بپردازند و بدانند که گفتار و تبلیغ لسانی، اگر چه لازم است اما به هیچ روی کافی نیست .
چند روز پیش امام جمعه قم نسبت به تلاش دشمنان برای ایجاد کلیساهای خانگی هشدار داد و از مسئولان فرهنگی به خصوص سازمان تبلیغات اسلامی خواست که در زمینه ترویج آموزه‌های دینی و اعتقادی پیشرو باشد.
حجت‌الاسلام سعیدی نسبت به تلاش دشمنان برای ایجاد کلیساهای خانگی هشدار داد و از مسئولان فرهنگی به خصوص سازمان تبلیغات اسلامی خواست که در زمینه ترویج آموزه‌های دینی و اعتقادی پیشرو باشد.
وی با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها در معرض آسیب هستند، خواستار اجرای طرح‌های تبلیغی کارآمد برای پوشش دادن این خانواده‌ها شد و گفت: حضور روحانیون در کانون خانواده‌ها برای ترویج مسائل اعتقادی و بیان احکام شرعی بهترین نوع تبلیغ است که اثرگذاری خوبی دارد
جامعه هدف برای جذب در کلیسای خانگی
1 ـ دختران و پسران فراری از خانه
2 ـ افراد معتاد که در مراحل ترک اعتیاد هستند به ویژه در کمپ‌های بازپروری
3 ـ افرادی که دارای مشکلات عاطفی و احساسی هستند
4 ـ بعضا افرادی که نارضایتی‌هایی از عملکرد سیستم حکومتی دارند


شیوه‌های اغوا
از مهمترین شیوه‌های اغوا توسط این فرقه، تبلیغ این موضوع است که شما با گرویدن به این فرقه، از آزادی عمل برخوردار شده و تمام قیود شرعی و عرفی از اعمال شما برداشته می‌شود. این در حالی است که مسیحیان واقعی نیز دارای اصول شرعی هستند که پیروان راستین آن، ملزم به رعایت آن هستند.

ویژگی‌ها
برخلاف کلیسایی‌های رسمی که خود را در مسائل سیاسی دخیل نمی‌کنند، این فرقه‌های انحرافی در کلیساهای خانگی شدیدا سیاسی شده و به سوی خشونت‌گرایی حرکت می‌کنند.
در پایان جهت تنویر افکار خوانندگان عزیز در خصوص این‌که چرا به این گروه‌ها، فرقه گفته می‌شود، به شاخصه‌هایی اشاره می‌شود که تمام اندیشمندان و متفکران این حوزه بر آن متفق‌القول هستند:
1 ـ تشکیل محافل مخفیانه
2 ـ ارتباط با کشورهای بیگانه
3 ـ خشونت‌گرایی و ترور درون‌گروهی
4 ـ گرفتن تعهد سرسپردگی از کسانی که جذب این گروه‌ها می‌شود.
5 ـ استفاده از روش‌های کنترل ذهنی برای جذب افراد.
منابع مالی فرقه:
منابع مالی این فرقه از عشر یعنی یک قسمت از ده قسمت درآمد اعضاء جهت فعالیت‌های خود تامین می گردد، از سوی دیگر گفته می‌شود این فرقه از نظر مالی در حد متوسط بوده و از کشورهای دیگر از جمله ارمنستان دریافت می‌نمایند به طوری که سران این فرقه اظهار داشته‌اند از کلیساهای خانگی و افراد مسلمان نیز در خارج کمک مالی اخذ می‌نمایند.
شیوه جذب جهت انجام فعالیت‌های تبشیری
به طور کلی سران و عناصر اصلی فرقه‌های تبلیغی و تبشیری مسیحیت پس از شناسایی افراد مستعد با پوشش‌های مختلفی نظیر کاریابی در خارج از کشور پس از غسل تعمید و نیز گرفتن ویزای خارج از کشور برای جوانان، آنان را جهت انجام فعالیت‌های تبشیری نشان کرده و سپس مراحل مختلف تبلیغ را بر روی ایشان پیاده می‌کنند از همین رو عناصر تبلیغی فرقه جیززانلی نیز در جذب و انجام فعالیت‌های تبلیغی مسیحیت از نقاط ضعف افراد و خانواده‌ها نهایت بهره‌برداری می‌نمایند عواملی نظیر بی‌قیدی، اعتیاد، ضعف اقتصادی و مشکلات معیشتی، مسائل سوءاخلاقی و ... همگی از پارامترهایی هستند که بستر مناسب را برای انجام فعالیت‌های تبشیری ایجاد می‌نمایند به طوری که عنصر تبلیغی با استفاده از هر یک از زمینه‌های موجود فرد را از درون تهی کرده ظاهراً اقدام به تخلیه درونی فرد از گناه می‌نمایند و نیز با بیان مطالب به ظاهر جالب و استفاده از الفاظ زیبا، ایمان ایشان را گرفته آنها را به زانو درآورده و سپس به عنوان نوایمان از آنها استفاده می‌نمایند. از تأکیدات سران فرقه به نو ایمان این است که هرگز به طور آشکار و علنی مبادرت به تبلیغ ننمایند و افراد مستعد را شناسایی و مسائل به ایشان عرضه و در صورت تمایل و وجود زمینه‌های لازم او را به ایشان معرفی تا مراحل بعدی طی شود.
ارتش سری
یکی از مواردی که به صورت مشترک در همه فرقه های انحرافی وجود دارد تشکیل گروهایی برای ترور مخالفین است.
گروه های تبشیری مسیحیت نیز با راه اندازی تشکیلاتی به نام ارتش سری به این گونه اعمال فرق گرایانه دست می زنند.
اهداف آنان در مرحله اول اعضای بریده از فرقه هستند زیرا این افراد می توانند با روشنگری اعمال قیبح فرقه گرایانه این گروها از فریب خوردن عده زیادی از افراد به این گروه ها جلوگیری نمایند که خود باعث ضربه زدن به اهداف فرقه ای می گردد.
در مرحله بعد افرادی که به روشنگری در خصوص آنان می پردازند در معرض تهدید و ترور قرار می گیرند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار