منابع آگاه قضایی در قاهره اعلام کردند دستگاه قضایی مصر امروز حکم بازداشت احمد شفیق نخست وزیر پیشین دوره حسنی مبارک و نامزد ناکام ریاست جمهوری را صادر کرد تا به دادگاه کیفری تحویل داده شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،احمد شفیق که از زمان شکست در انتخابات ریاست جمهوری ژوئن در امارات عربی متحده بسر می برد به اتهام فساد مالی در پرونده مربوط به واگذاری زمین به علا و جمال، پسران حسنی مبارک ، تحت پیگرد قضایی قرار دارد.

منابع قضایی مصر اعلام کردند پرونده علا و جمال مبارک که اکنون در بازداشت پیشگیرانه در قاهره بسر می برند نیز در چارچوب این پرونده به همراه چهار تن از ژنرال های سابق به دادگاه کیفری تحویل داده خواهد شد.

شفیق از ماه گذشته در فهرست افراد ممنوع الخروج یا افرادی قرار دارد که قرار است در زمان ورود به مصر بازداشت شوند .

دستگاه قضایی مصر به تقاضای استرداد یا حکم بازداشت بین المللی اشاره ای نکرده است که این گمان را به وجود می آورد که تقاضای بازداشت علیه او فقط در زمان ورود به مصر ، اجرا خواهد شد.

شفیق فرمانده سابق نیروی هوایی مصر پیش از آنکه دراواخر ژانویه دو هزار و یازده در آخرین روزهای دوره ریاست جمهوری مبارک به عنوان نخست وزیر منصوب شود فرمانده نیروی هوایی مصر بود.

او در انتخابات ریاست جمهوری در برابر محمد مرسی رئیس جمهوری کنونی مصر نامزد شد و توانست چهل و هشت و سه دهم درصد آرا را به دست آورد.

شفیق سی اوت گذشته در مصاحبه ای با شبکه اسکای نیوز عربی مستقر در ابوظبی تدابیری را که می تواند به بازداشت او در هنگام بازگشت به قاهره منجر شود سیاسی خوانده بود .

او افزوده بود در زمان مناسب درباره بازگشت به مصر تردیدی به خود راه نخواهد داد.
برچسب ها: احمد ، شفیق ، بازداشت ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار