توليد فيلم در سينما در ركورد كامل به سر مي‌برد و اتفاقات و سوء تفاهم‌هاي پيش آمده، فقط در حال لطمه زدن به سينما است.

سپند اميرسليماني،بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت توليد فيلم و مديريت آن در سينما اظهار داشت:در حال حاضر توليد فيلم در سينما در ركود كامل به سر مي‌برد و اتفاقات و سوء تفاهم‌هاي پيش آمده در اين عرصه فقط در حال لطمه زدن بر سينما است كه اميدواريم مديران با اتخاذ راهكارهايي مفيد،زمينه‌ رشد آن را فراهم آورند.
وي افزود:در شش ماهه‌ي دوم سال جاري فقط دو فيلم "خوابم مي‌آد" و "كلاه قرمزي " توانست جاني تازه به گيشه‌ها بخشد،اما متاسفانه همين فيلم " كلاه قرمزي و بچه ننه" هم نتوانست بسياري از انتظارات مخاطبان را برآورده كند.
سليماني با اشاره به تاثير بخش خصوصي در روند فيلم سازي خاطر نشان كرد:در سالهاي اخير اكثر فيلم‌ها در بخش خصوصي ساخته شده است،‌زيرا نگاه جامع‌تري به موضوعات داشته و احترام بيشتري براي مخاطبان خود قائل است،‌اما متاسفانه بخش دولتي مخاطب چنداني ندارد.
اين هنرمند با تاكيد بر تاثير سياست‌هاي مديريتي در جريان توليد فيلم بيان كرد:‌بسياري از سياست‌گذاري‌ها و نگاه‌هاي اين افراد تعيين كننده اين جريان است؛زيرا به طور طبيعي اين مديران هستند كه با قانون‌گذاري و كاردبندي جهت كار را به سينماگران نشان مي‌دهند و سرشاخه‌ي اصلي بسياري از اين موضوعات پيش آمده مديران هستند.
سليماني درخصوص تاثير فيلمسازان در روند مديريت سينما اذعان كرد:فيلم سازان و مديران در صورت تعامل سازنده با يكديگر و دوري از طرح نظرات شخصي و اصرار بر موضع خود قادر به بهبود روند كاري سينما خواهند شد.
وي تصريح كرد:‌در اين سالها بيشتر مديران تخصص‌هاي سياسي داشته‌اند كه در صورت همكاري با فيلم‌سازان با تجربه و كاردان مي‌توانند موفق باشند.
سليماني در پايان درخصوص تاثيربرگزاري جشنواره‌ها در كيفيت فيلم‌هاي توليدي بيان كرد:
بسياري از فيلم‌هايي كه در زمان برگزاري جشنواره‌ها از اهميت بالايي برخوردار بودند؛بعد از اتمام جشنواره نتوانستند مخاطبان را به خود جذب كنند كه يكي از دلايل آن را مي‌توان در غير رقابتي بودن اين جشنواره‌ها دانست و به طور كلي تا به امروز اتفاق در خور توجهي در اين رابطه نيفتاده است./ه
برچسب ها: تولید ، فیلم ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار