رییس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: ساخت 90هزار واحد مسکن مهر جدید در شهر تهران از یک ماه قبل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  ایرج رهبر رییس کانون سراسری انبوه سازان کشور
افزود : از این تعداد واحد مسکن مهر ، 85 هزار واحدمسکن  در پردیس و  5 هزار واحد نیز در محله تهرانسر احداث خواهد شد . 

رهبر گفت:بیش از 97 درصد از ساخت مسکن مهر کشور را بخش خصوصی انجام می دهد که ازاین بین حدود 85 درصد توسط کانون سراسری  انبوه سازان و 13 درصد توسط پیمانکاران  انجام می شود.

وی ساخت مسکن مهر  را یک فرصت استثنایی  برای ساخت و ساز کشور بیان کرد و گفت :طرح مسکن مهر نشان داد که مهندسان و طراحان ایرانی از توانمندی بالایی برخوردارند . 

رییس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور اضافه کرد : اگر طرح مسکن مهر اجرا نمی شد ، با انباشت بیش از  اندازه  تقاضا برای مسکن مواجه می شدیم و این موضوع موجب جهش های ناگهانی در قیمت مسکن می شد. 

وی سرعت بالا ،  استفاده از مصالح استاندارد ، به کارگیری دانش نوین و بهره مندی از سبک سازی و مقاوم سازی را از ویژگی های ساخت مسکن مهر بیان کردو گفت : در ساخت مسکن مهر از تکنولوژی های نوین استفاده شده است . 

رهبر ساخت مسکن مهر را بسیار عالی و مطابق با استاندارد های روز دنیا بیان کرد و گفت این ساختمان ها دارای استاندارد های بین المللی سازه ای و همچنین استاندارد بومی 2800 داخلی است و  با بیان اینکه  سرعت عمل در ساخت یکی از ویژگی های طرح مسکن مهر است ،گفت :مسکن مهر موجب شد کسانی که توانایی خرید مسکن را نداشتند به راحتی صاحب مسکن شوند.

رهبر با بيان اينكه طرح مسكن مهر جهاني شده است گفت: اغلب كشورهاي كه در صدر هيئت‌هاي بلند پايه به ايران سفر مي‌كنند از طرح مسكن مهر استقبال كرده‌اند.

وی گفت: تعداد زيادي از كشور ها از جمله عراق، ونزوئلا، الجزایر و ترکیه خواستار پیاده‌سازی طرح مسکن مهر از سوی سازندگان ایرانی در مناطق خود شدند.

وی به موضوع بر پایی نمایشگاه صنعت ساختمان اشاره کرد و افزود: بر پایی این نمایشگاه کمک بسیاری به توسعه صنعت ساخت و ساز کشور خواهند کرد. 

رییس کانون سراسری انبوه سازان کشور اضافه کرد : یکی از مزیت های این نمایشگاه ، حضور تولید کننده ومصرف کننده در کنار یکدیگر و ارائه توانمندیها وتکنولوژی نوین  و به روز دنیاست .

رهبر در ادامه گفت : تا پیش از تشکیل کانون سراسری انبوه سازان ، ساخت وساز کشور به صورت سنتی وغیر اصولی انجام می شد اما با تشکیل کانون ، ساخت وساز به صورت اصولی و مهندسی در امد.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران 25 تا 28 شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش می یابد.

 در این نمایشگاه هزار و 100شرکت داخلی و بیش از 200 شرکت خارجی آخرین دستاوردها و توانمندی خود در زمینه های مختلف صنعت ساختمان را ارائه خواهند کرد.

در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران که بزرگترین نمایشگاه صنعت ساختمان خاورمیانه محسوب می شود، بیش از 20 کشور جهان از جمله آلمان-آمریکا-فرانسه-انگلستان- اسپانیا- ترکیه- ایتالیا-کره جنوبی- چین- اتریش- مالزی- عراق- ژاپن - هنگ گنگ و سوئد حضور خواهند داشت./عب
برچسب ها: ساخت ، مسکن ، انبوه ساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار