مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: نخستین کسی که مدارس فلسفی را در دنیای اسلام تاسیس کرد، امام جعفر صادق(ع) بود و تربیت شاگردانی نامی توسط ایشان گویای این مطلب است.

 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان ؛ حجت الاسلام احد آزادیخواه به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) افزود: امام جعفرصادق(ع) با درنظرگرفتن نیاز شدید جامعه به علوم و معارف اهل بیت (ع) دنباله نهضت علمی و فرهنگی پدرشان امام باقر(ع) را گرفتند و دانشگاه بزرگی تاسیس کردند که نتیجه این دانشگاه گسترش رشته های مختلفی از جمله علوم اسلامی و طبیعی را در برداشت .
وی اظهار داشت: عصر امام ششم را می توان عصرشکوفایی علمی نامید زیرا در این دوره مسلمانان بیش از پیش به علم و دانش رو آورده و در بیشتر شهرهای قلمرو اسلام مجالس درس و مناظره های علمی دایر و از رونق خاصی برخوردار شد.
آزادیخواه گفت: امام جعفرصادق(ع) با تمام جریان های فکری و عقیدتی آن روز برخورد کرده و موضوع اسلام و تشیع و برتری بینش اسلام شیعی را برای آنان تبیین کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در ادامه به برنامه های این اداره کل در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: به همین منظور 500 مبلغ و مبلغه از قم و همدان به مناطق شهری  و  روستایی استان اعزام می شوند و پیرامون ارزش فقه و فقاهت ، تبیین و جامعیت ولایت فقیه ،تحلیل علمی مسائل خرافی و عرفان های نوظهور دروغین و مسائل مختلف روز سخنرانی می کنند.
آزادیخواه تصریح کرد: همچنین ویژه برنامه هایی در سطح حسینیه ها ، هیئت های مذهبی و سطح شهرستان استان برگزار می شود که به همین منظور در سالروز شهادت این اما بزرگوار حجت الاسلام فرحزاد از خطبای حوزه علمیه قم در جمع طلاب و عزاداران در همدان سخرانی خواهند کرد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.