قيمت بنزين در انگليس در حالي طي دو ماه اخير روند صعودي داشته است که حاشيه سود پالايشگاهها به بالاترين سطح طي پنج سال رسيده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ديلي تلگراف ؛ هزينه يک ليتر بنزين بدون سرب در انگليس ظرف دو ماه، نه پنس افزايش داشته است و اين بدان معني است که هزينه يک باک پنجاه ليتري بنزين از اول ژوئيه تاکنون چهار پوند و چهل و پنج پنس بالا رفته است.

رانندگان در واقع دو ضربه متحمل شده اند. قيمت نفت خام نيز از نود و شش دلار و هشتاد و پنج سنت در اول ژوئيه به صد و سيزده دلار و چهل و نه سنت در اواخر هفته گذشته رسيد. اين افزايش ناشي از بي اطميناني سياسي فزاينده درباره آينده ايران و بي ثباتي کلي در خاورميانه بوده است.

رانندگان انگليسي همچنين پيامدهاي افزايش چشمگير حاشيه سود صنعت پالايش را نيز متحمل مي شوند. تفاوت قيمت يک بشکه نفت خام و نفت تصفيه شده از حدود پانزده دلار در اوايل ژوئيه به حدود بيست و پنج دلار رسيده است.

کارشناسان صنعت علت اين امر را کمبود ظرفيت پالايش در سراسر جهان مي دانند که فروش نفت خام تصفيه شده برنت را که مورد استفاده رانندگان انگليسي است، در همه جا پر منفعت ساخته است.

کمبود ظرفيت پالايش در آسيا به خصوص منجر به تقاضاي فزاينده براي بنزين شده است  به طوري که حاشيه سود تا حدي بالا رفته است که فروش  به  خاوردور با وجود هزينه حمل و نقل سودآور ساخته است.

در انگليس پالايشگاه اسکس تعطيل شده و دو پالايشگاه از هفت پالايشگاه باقي مانده به علت تعميرات تعطيل خواهند شد.کارشناسان اذعان دارند، دلالان با خريد سهام نفت خام و نفت تصفيه شده سود خوبي به جيب مي زنند.
برچسب ها: بنزین ، انگلیس ، قیمت ، صعودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار