با لیزر آنژیوپلاستی آشنا شده و ببینیم این روش در چه زمینه هایی کاربرد دارد.

دکتر داوود کاظمی صالح دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در برخی موارد گرفتاری عروق کرونر به نحوی است که به دلیل گرفتاری منتشر و یا طولانی رگ کرونر و یا انسداد کامل آن انجام روش بالون آنژیوپلاستی میسر نیست.
 
وی تصریح کرد: در صورت میسر نبودن بالون آنژیوپلاستی امکان دارد شیوه لیزر آنژیوپلاستی، توسط متخصصین دارای تجربه و مهارت ویژه جهت درمان این موارد به کار رود.
 
کاظمی صالح خاطر نشان کرد: به هر حال در بسیاری از موارد با این روش پزشک مجبور به استفاده از بالون نیز بوده و به علاوه  ممکن است انجام آن همراه با موفقیت کامل نبوده و یا عوارض و یا خطراتی را همچون سایر روش های دیگر به همراه داشته باشد.
 
این متخصص افزود: به هر حال در اغلب موارد به کار بردن این شیوه ارجحیتی بر سایر روش ها ندارد و حقیقت این است که در حال حاضر به گستردگی بالون آنژیوپلاستی کاربرد ندارد و شاید با رفع محدودیت ها و عوارض آن در آینده کاربردهای وسیعتری پیدا کنند.
 
کاظمی صالح متذکر شد: در این شیوه با استفاده از ایجاد حرارت موضعی توسط تاباندن اشعه لیزر پلاک مسئول تنگی در حقیقت تبخیر و سوزانده می شود و از سر راه برداشته می شود./عط
برچسب ها: آنژیوپلاستی ، موضعی ، لیزر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
کجا میشود انژیو لیزری انجام داد