مشاور وزیر آموزش و پرورش در آموزش متوسطه گفت: راه‌اندازی پایه ششم به تقویت نظام آموزشی و انسجام‌بخشی به آن کمک می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل سید محسن حسینی در حاشیه سفر به اردبیل افزود: استان اردبیل از استان‌های پیشتاز کشور در برگزاری برنامه‌های ابتکاری و نو است به طوری که از سه سال قبل مانور برگزاری مدارس اجرا می‌شود که این امر یک تجربه موفق برای رفع مشکلات احتمالی است.

وی با بیان اینکه در مانور بازگشایی مدارس اردبیل از نزدیک شاهد اجرای مطلوب برنامه‌ها و حفظ آمادگی برای بازگشایی رسمی مدارس از مهر ماه هستیم، گفت: تلاش می‌کنیم در سایر استان‌ها نیز چنین برنامه‌ ابتکاری را اجرایی کنیم.

حسینی یکی از مزیت‌های این طرح را شناسایی نقاط ضعف و قدرت پیش از آغاز سال تحصیلی عنوان کرد و افزود: رفع این مشکلات دغدغه‌های احتمالی متولیان تعلیم و تربیت و خانواده‌ها را به حداقل می‌رساند.

وی با بیان اینکه از سال تحصیلی پیش رو پایه ششم ابتدایی برای اولین بار در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران پایه‌گذاری می‌شود گفت: در سنوات گذشته این کلاس با عنوان اول راهنمایی شناخته می‌شد که از امسال با عنوان پایه ششم در نظام آموزش و پرورش جایگاه خود را پیدا می‌کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در آموزش متوسطه سیاست وزارت آموزش و پرورش را گسترش فعالیت‌های نظام فنی و حرفه‌ای و کار و دانش توصیف کرد و افزود: ما این حرکت را از همان مقطع ابتدایی آغاز کردیم تا زمینه کارآفرینی و آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های زندگی را فراهم آوریم/ع.

برچسب ها: اردبیل ، پایه ، ششم ، ابتدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.