مدیر جهاد كشاورزی پارس آباد گفت: امسال برای نخستین بار عملیات برداشت شلتوك برنج از شالیزارهای این شهرستان به صورت مكانیزه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسن روحی افزود: برای این منظور 25 دستگاه كمباین مخصوص برداشت شلتوك از استان های شمالی كشور به این منطقه اعزام شدند.

وی، با اشاره به مزایای برداشت مكانیزه نسبت به روش سنتی گفت: درو شلتوك با كمباین علاوه بر صرفه جویی در وقت، هزینه و نیروی انسانی، از ریزش محصول جلوگیری می كند.

روحی با بیان اینكه برداشت مكاینزه همچنین موجب ارتقای كیفیت محصول برنج می شود، افزود: امید است با مكانیزه شدن برداشت، در سال های آتی سطح زیر كشت شلتوك افزایش چشمگیری داشته باشد.

مدیر جهاد كشاورزی پارس آباد در ادامه گفت: امسال یك هزار و 817 هكتار از اراضی حوزه عمل این شهرستان در حاشیه رودخانه ارس، موسوم به شامات به زراعت شلتوك اختصاص یافته است كه پیش بینی می شود بیش از هشت هزار و 700تن شلتوك و مقدار چهار هزار و 300تن برنج سفید استحصال شود.

وی، با اشاره به كیفیت و ویژگی های برنج مغان گفت: برنج تولیدی مغان به لحاظ برداشت مستقیم از آب رود ارس در هنگام آبیاری، استفاده نكردن كشاورزان از سموم شیمیایی در مراحل مختلف تولید، از عطر و طعم خوبی برخوردار بوده و یك محصول پاك و ارگانیك محسوب می شود كه به همین لحاظ مشتریان زیادی دارد./ع

برچسب ها: پارس ، آباد ، برداشت ، شلتوک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.