نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: حوزه آموزش را به هیچ عنوان نمی‌توان در قالب اصل 44 پیاده و به بخش خصوصی واگذار کرد.

عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: دو نوع خدمت به عبارتی سلامت و آموزش را نباید به فعالان بخش خصوصی واگذار کرد بلکه باید دولت در این راستا برای خدمت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه مانند گذشته گام بردارد.

وی تصریح کرد: قانون‌گذار در قانون اساسی به طور صریح تاکید کرده است که ارائه خدمات در حوزه آموزش و سلامت بر عهده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار دارد پس این ماده قانونی باید همواره مورد توجه مسئولان و مجریان قانون قرار گرفته و از آن غفلت نشود.

فتاحی با تاکید بر اینکه آموزش را نمی‌توان در قالب اصل 44 قانون اساسی در جامعه پیاده کرد، بیان داشت: در جامعه افرادی هستند که درآمد کافی نداشته و بی‌بضاعت هستند بنابراین در صورت خصوصی‌‌سازی این قشر از تحصیل محروم می‌شوند پس باید همواره دولت در این عرصه حضور مستمر و پایدار داشته و از اقشار مختلف جامعه به ویژه طیف آسیب‌پذیر پشتیبانی کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اظهار به اینکه همه ظرفیت‌ها و ابزارها باید برای محقق کردن افق 1404 به کار گرفته شود، بیان داشت: سند چشم‌انداز بیست ساله با برنامه‌های پنج ساله توسعه تدوین شده است که باید همه مسئولان، مردم و طبقه‌های مختلف اجتماعی در راستای جامه عمل پوشاندن به آن به طور مستمر تلاش کنند.

این نماینده مجلس، جامعه‌ای را در مسیر پیشرفت و تکامل دانست که در آن افراد منتقد وجود داشته باشد چراکه افراد منتقد و خوش‌فکر در راستای اصلاح امور و بهبود روند مدیریت بر منابع تلاش کرده و جامعه را به سمت رشد، پیشرفت و تعالی سوق می‌دهند./س

برچسب ها: آموزش ، ارومیه ، محقق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.