روستای ' پیران ' از 14 روستای هدف گردشگری استان كرمانشاه است كه با جلوه های بدیع و شگفت انگیز، اوج زیبایی را همواره در پیش چشم گردشگران به نمایش می گذارد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

روستای پیران از توابع بخش مركزی شهرستان سرپل ذهاب در استان كرمانشاه است.

این روستا كه در 9 كیلومتری شهر سرپل ذهاب واقع شده است، از شمال و شرق به كوه بان‏زرده و از جنوب به كوه پلتوكری محدود می‏شود.

رودخانه زیبا و پرآب الوند كه در جنوب این روستا جریان دارد از جمله جاذبه های روستای پیران است كه لطافت و زیبایی تحسین برانگیرش ، خستگی را از تن گردشگران بیرون می كند.

خانه‏ های روستاییان با توجه به نحوه معیشت و فعالیت خانوارها ساخته می‏شوند، فضای مشترك مانند اتاق نشیمن، سرویس بهداشتی، انبار، تنورخانه و آشپزخانه در همه خانه‏ها وجود دارد.

جنگل‏های انبوه و متراكم درختان بلند و زیبای چنار، تبریزی و گردو، چشم‏اندازهای بسیار زیبا و زمینه‏های مساعدی برای گذران اوقات فراغت فراهم كرده‏اند.

چشمه جوشان كنار درخت كهنسال و قدیمی روستا با درختان و انواع گیاهان خودرو كه در اطراف آن خودنمایی می‏كنند، از جاذبه‏ های بدیع و شگفت‏انگیز روستای پیران به شمار می‏رود.

آبشار بلند و زیبای پیران، كه از دل كوه‏ها و صخره‏های اطراف سرازیر می‏شود، در زمره جاذبه‏های بسیار كم نظیر روستا است.

درختان بلوط، انجیر كوهی و نیز رویشگاه گیاهان دارویی گل گاوزبان، گل ختمی، شیرین بیان، پونه و گون و انواع جانوران و پرندگان وحشی مانند شغل و گرگ، روباه، خرگوش و كبك از دیگر جاذبه‏ های طبیعی روستا به شمار می‏روند./ع


برچسب ها: کرمانشاه ، پیران ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.