دبیر اتاق تعاون استان خوزستان با تاکید بر حمایت از بخش تعاون، گفت: تعاون اهرم مناسبی برای توسعه اقتصادی کشور است.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ داغر سواری در هفتمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتراستان خوزستان اظهار کرد: تعاون فرصتی برای برطرف کردن چالش ها و مشکلات جامعه است.

وی با بیان اینکه تعاون نقش اساسی در رشد و شکوفایی اقتصاد دارد، افزود: باید شرایط و بسترهای لازم برای ابتکار ، کارآفرینی و خلاقیت در بخش تعاون فراهم شود.

سواری با اشاره به تحریم های اقتصادی گفت: در سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی، می توان با برنامه ریزی های منسجم و هماهنگ و همچنین توجه به بخش تعاون در رفع موانع اقتصادی گام برداریم.

و با اشاره به تاثیرگذاری بخش تعاون در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی پایدار، افزود: در این راستا توانمند سازی بخش خصوصی و هموارکردن مسیر فعالیت آنها باید در سرلوحه کار قرار گیرد.

دبیر اتاق تعاون استان خوزستان با بیان اینکه مهمترین هدف از واگذاری بخشهای دولتی، مشارکت مردم و عمومی سازی بنگاه های دولتی است، اظهار کرد: بر این اساس بخش تعاون به دلیل جلب مشارکت مردمی و گروهی کار کردن اقشار مختلف مردم، ممتازترین جایگاه را در اجرای سیاستهای اصل 44  قانون اساسی دارد.

وی تاکید کرد:  اگر چه در نگاه اول هدف از فعالیت تشکیلات تعاونی توجیهات اقتصادی و رفع نیازهای مادی نشان داده می شود، اما باید گفت توجه و پیوستن گروههای گوناگون اجتماعی به تعاونی ها یکی ازمهمترین محوریت تعاونی هاست.

سواری ادامه داد: این موضوع  از آن نظر مهم است که تعاون ها  براساس اصول معنو موجبات همبستگ عمیق مردم را فراهم م سازد و در دگرگونی روابط اجتماعی و تصحیح امور جامعه به سود اکثریت تلاش می کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به روند صادرات بخش تعاون اشاره کرد و گفت: ‌صادرات غیرنفتی بخش تعاون استان در سال‌ گذشته 150 میلیون دلار بوده و به کشورهای همسایه عراق، امارات و کویت صادر شده است./س
برچسب ها: تعاون ، اهرم ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.